بررسی علت ریزش فالوور اینستاگرام و نحوه جلوگیری از آن

یکی از مسائل مهم در اینستاگرام، ریزش فالوور است، به خصوص هنگامی که به شکل مداوم و یا ناگهانی رخ دهد. زیرا اگر فالوورها پیج را ترک کنند، این موضوع نشان می دهد که یک جای کار می لنگد و پیج ما قادر به برآورده نمودن انتظارات آنها نخواهد بود. در صورت مواجه شدن با ریزش فالوور اینستاگرام خود بایستی علت آن را بیابیم و جهت برطرف کردن آن گام برداریم. در این مقاله می خواهیم به بررسی علت ریزش فالوور اینستاگرام و نحوه جلوگیری از آن بپردازیم.

آگاهی از ریزش فالوور اینستاگرام

در شرایط عادی شما صاحب یک پیج با تعدادی فالوور هستید و به انتشار محتواهایی در قالب استوری و پست در طی روز که با کسب و کارتان مطابقت داشته باشد می پردازید.

خودتان آگاهی لازم از میزان تقریبی این تعامل را دارید و هدفتان با در نظر گرفتن این میزان، بهبود بخشی به وضعیت پیج تان است. اینکه با میزان اندکی از ریزش فالوور اینستاگرام مواجه شوید امری عادی است چرا که ممکن است برخی از مخاطبان در طول روز یا هفته اقدام به ترک پیج شما نمایند.

یکی از نکات مهم در این زمینه، تخمین زدن میزان طبیعی کاهش فالوور پیج تان است و در صورت روبرو شدن با ریزش فالوور بیش از حد با توجه به مقدار برآورد شده، کاهش تعامل پیج تان رخ داده، از این رو حواستان باشد که یک جای کار ایراد دارد.

بررسی علت ریزش فالوور اینستاگرام

شاید خودتان هم تاکنون تصمیم به آنفالو کردن پیجی گرفته باشید. دلیل این کارتان چیست؟ وجود مطالب تکراری یا محتوای نامناسب؟ قرار دادن استوری و پست زیاد در طول روز یا استفاده از تبلیغات بیش از اندازه؟ تمامی این عوامل می توانند به ریزش فالوورهای اینستاگرام منجر شوند.

در ادامه این مقاله می خواهیم به بیان مهمترین این علت ها پرداخته و راهکارهایی را جهت جلوگیری از آن ارائه دهیم.

• نخستین دلیل ریزش فالوور اینستاگرام، انتشار پست ها و استوری های زیاد

تعداد استوری ها و پست های بیش از حد را می توان اولین علت ریزش فالوور در این شبکه اجتماعی دانست. تصور اشتباه برخی ها این است که مثلاً قرار دادن 20 استوری و 2 پست در طی روز می تواند فالوورها را افزایش دهد. در صورتی که این عمل ممکن است تأثیرات منفی را سبب شود و فالوورهایتان ترغیب به ترک پیج تان گردند.

• دومین علت ریزش فالوور اینستاگرام، زیاده روی در اشتراک و تولید محتوای تبلیغاتی مرتبط با پیج تان

تبلیغ کردن خدمات و محصولات ارائه شده در بیشتر استوری ها و پست ها را می توان عمل نادرست دیگری که سبب ریزش فالوور اینستاگرام می گردد، دانست.

به عبارت دیگر، در این وضعیت پیج شما در حکم ویترینی است که قادر به ارائه محتوای آموزشی و ارزش افزوده  برای فالوورها نخواهد بود. به یاد داشته باشید که مخاطبین شما در پی محتواهای ارزشمند هستند و آنها از مواردی همانند به روز رسانی مطالب پیشین، آموزشی بودن محتوا، جدید بودن مطالب، درج اخبار جدید در ارتباط با کسب و کار خودتان و غیره استقبال خواهند نمود.

بنابراین می توان گفت، یکی از دلایل ریزش فالوور اینستاگرام، قرار دادن استوری و پست هایی با هدف فروش خدمات یا محصولات می باشد.

• پایین بودن کیفیت محتوا و بالا رفتن احتمال کاهش فالوور

پایین بودن کیفیت محتوا از دیگر مواردی است که می تواند سبب ریزش فالوور اینستاگرام گردد. در شرایط عادی، امکان دیده شدن محتوای با تعداد خاص و در زمان معین وجود دارد. ولی ارائه تصویری خوب از خودتان را می توان شرط مشاهده استوری و پست بعدی تان توسط مخاطب دانست.

بنابراین برای تشویق مخاطب جهت ماندن در پیج تان بایستی به کیفیت محتوای خود اهمیت دهید. چرا که محتوای بدون کیفیت تنها وقت مخاطب را تلف می کند.

• قرار دادن محتوای متفرقه و نامرتبط با کسب و کارتان در پیج

مسلماً یک فالووری که به حوزه کاری شما علاقمند است یا اینکه نیازمند خدمات و محصولات شما می باشد، اقدام به فالو کردن پیج شما خواهد نمود.

از این رو، مواجه شدن با ریزش فالوور در صورت استفاده از محتوای بی ربط با کسب و کارتان امری طبیعی به شمار می آید. این مسئله که، هر چند وقت یکبار به سمت موضوعات عمومی بروید و اقدام به نشان دادن پیج خود به اشخاص بیشتری با هشتگ های متفرقه بپردازید، کار بدی نمی تواند باشد.

ولی در صورتی که یک استوری با تمامی مسائل مختلف روز بگذارید، امکانش وجود دارد که با ریزش فالوور اینستاگرام مواجه شوید. به ویژه برای استوری های جانب دارانه. مثلا اگر در زمان دربی پایتخت یک استوری بگذارید و طرفدار استقلال باشید، مسلما تعداد زیادی از پرسپولیسی ‌ها به آنفالو کردن شما می پردازند و بر عکس این مورد نیز برای طرفداران تیم پرسپولیس صد در صد اتفاق می افتد.

بنابراین بهتر است که هدف اصلی شما از انتشار استوری در پیج اینستاگرام، خبرهای مختص به کار خودتان باشد.

● ترک فالوورها به دلیل عدم ارتباط با آنها و پاسخگویی مناسب

هنگامی که یک دنبال کننده در رابطه با قیمت محصول شما و مشخصات آن در دایرکت و کامنت ها سوالی می پرسد، باید در زمان کوتاهی پاسخ او را بدهید. زیرا پشتیبانی درست و پاسخگویی به موقع باعث جذب مشتری وفادار می شود.

سعی کنید همیشه فعال باشید و به لایک نظرات و کامنت های کاربران بپردازید تا یک رابطه دو طرفه ایجاد گردد. در غیر این صورت، ریزش فالوور اینستاگرام را به دنبال دارد.

● ریزش فالوور اینستاگرام به علت تبلیغ مستقیم محصول خود و پیشنهاد خرید آن

اگر یک پیج اینستاگرام به صورت روزانه عکس محصول خود را بگذارد و آن را به صورت مستقیم تبلیغ نماید و به مشتری پیشنهاد خرید دهد، بسیار اشتباه است. زیرا کاربر از این نوع پست زود خسته می شود و دیگر به آن توجهی نمی کند.

در واقع معرفی و ویژگی های یک محصول بسیار حائز اهمیت می باشد. از این رو، فقط گذاشتن یک عکس کفایت نمی ‌کند.
در این بین، ارائه خدمات پشتیبانی، آفرهای ویژه و موارد مرتبط دیگر به کاربر جهت خرید محصول شما کمک می کند. بر این اساس، داشتن خلاقیت، از تکرار هر روز مطالب جلوگیری می کند و از ریزش فالوور اینستاگرام به طور چشمگیری پیشگیری می نماید که باید به آن دقت نمود.

● هویت ناقص پیج، دلیل اصلی ریزش فالوور اینستاگرام

باید بدانید که هویت پیج اینستاگرام شما را موارد زیر مشخص می‌ کند:

– محتواها
– فالوورها
– هویت تصویری
– هشتگ ها
– کپشن ها
– فالویینگ ها
– لوگو
– قاب محتوا ها
– کاور هایلایت ها

در حقیقت این موارد در هنگام مرور پیج دیده می شود. اگر شما برای خرید فالوور اقدام کنید، ولی یک هویت تصویری مناسبی نداشته باشید، کاربر با فعالیت اصلی پیج شما به خوبی آشنا نمی شود.

در این خصوص باید بگوییم که حافظه تصویری در بسیاری از افراد قوی تر می باشد. از این رو، تفاوت با پیج های دیگر با توجه به محتوای خاص خودتان از اهمیت بالایی برخوردار است که باید به آن توجه کنید. یادتان باشد که رعایت نکردن این موارد باعث ریزش فالوور اینستاگرام می ‌گردد.

به ‌طور کلی، دلایل ریزش فالوور اینستاگرام را در بالا بیان نمودیم. در ادامه به ذکر مواردی جهت نگه داشتن فالوور می ‌پردازیم.

روش های جلوگیری از ریزش فالوور اینستاگرام

برای جذب فالوور جدید و همچنین نگه داشتن دنبال کننده های قدیمی، رعایت موارد زیر ضروری می باشد:

● بیزینسی نمودن پیج خود

در صورت بیزینسی نمودن پیج اینستاگرام خود، حیطه فعالیت شما به خوبی مشخص می گردد و از درصد مشارکت فالوورها و همچنین گزارش عملکرد آنها با خبر می شوید. با کاهش ایمپرشن نیز متوجه ریزش فالوور می گردید.

● حرفه ‌ای ساختن پیج

در واقع ارائه برند مناسب، بایو، هایلایت کاور دار، لوگو، محتوای مرتبط و معرفی راه های ارتباطی از عوامل جذب فالوور می باشند و از ریزش آنها به نحو مطلوبی جلوگیری به عمل می آید.

● قرار دادن محتوای مناسب در اختیار کاربران

از آنجایی که تولید محتوا در حفظ فالوورها نقش به سزایی دارد، لذا کیفیت آن، به کارگیری خلاقیت و ارتباط داشتن با فعالیت شما، ویژگی های اصلی یک محتوای مناسب را تشکیل می‌ دهد.

در حقیقت با ارائه محتوای خوب، تمایل فالوورها به ذخیره آن و گذاشتن کامنت و پست، بیشتر می گردد که همین موضوع موجب افزایش تعامل با کاربر می شود.

در این بین، پاسخگویی به کامنت ‌ها، نظرسنجی ها، آموزش‌ های کوتاه و انتشار پست و استوری هایی که به گونه ای رضایت مشتریان را در پی دارد، از جمله مواردی هستند که فعالیت اصلی شما را به بهترین نحو گزارش می دهد و از ریزش فالوور اینستاگرام پیشگیری می نماید.

نتیجه ‌گیری

به طور کلی یکی از اقدامات مهم برای جذب فالوور ها و جلوگیری از ریزش آنها، تعادل در تولید محتوای مرتبط و ایجاد فرصت مناسب جهت ارائه محصولات و خدمات می باشد.

بر این اساس، دنبال کننده ها قدم به قدم با شما هستند و به مشتری وفادار شما تبدیل می گردند. آنها محصولات شما را می خرند و تبلیغی برای آن به شمار می ‌آیند.

در این مقاله، دلایل اصلی ریزش فالوور اینستاگرام و جلوگیری از ریزش آن را به خوبی متوجه شدید. امیدواریم به آن عمل نمایید تا خیلی سریع به هدف اصلی خود برسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *