برندسازی شخصی با ارائه راهکارهایی برای تولید محتوای اینستاگرام

قسمتی از زندگی واقعی ما را فضای مجازی در بر می گیرد و با توجه به نیاز به برقراری ارتباط میان تمامی انسانها، تولید محتوا را می توان تنها راه جهت حضور در چنین فضایی دانست.

برای دستیابی به تمایز و برندسازی شخصی در اینستاگرام به محتواهایی جذاب، خلاقانه و مؤثر نیاز است. محتوایی که قادر به جلب نظر کاربران در اینستاگرام بوده و در جذب مخاطبین موفق عمل نماید.

هدف ما از نگارش این مقاله، برندسازی شخصی با ارائه راهکارهایی برای تولید محتوای اینستاگرام می باشد که می تواند در این مسیر راهنمای شما بوده و کمک شایانی به افزایش فالوورهای تان نماید.

انتشار محتوای آموزشی

شما می توانید به تولید و انتشار محتوای آموزشی بسته به مهارت و تخصص خود جهت برند شخصی تان در اینستاگرام بپردازید.

به عنوان مثال، در صورت داشتن مدرک کارشناسی حسابداری و همچنین داشتن فعالیت در اینستاگرام در این زمینه، اقدام به انتشار محتواهایی در رابطه با “مزایا و حقوقی که کسر حق بیمه شامل آنها نمی شود”، یا ” درصد مالیات بر خانه های خالی” و یا در مورد “ارزش افزوده اظهارنامه مالیاتی” نمایید.

برای اینکه موضوع مناسبی را انتخاب کنید بهتر است از کمک اطرافیان خود در این زمینه استفاده کرده و سؤالات مطرح شده از جانب آنها را بررسی کرده و در اینستاگرام به آنها پاسخ دهید.

یادتان باشد که در هر مهارت و حوزه ای می توان کلیه مطالب آموزشی را به محتوای ویدیویی تبدیل نمود، از این رو در صدد نمایش محتوای آموزشی خود به شکل ویدیو به فالوورهایتان در اینستاگرام باشید، در این صورت نهایت جذابیت در اجرای محتوای خود را کسب خواهید نمود.

پیدا کردن موضوع برای تولید محتوا

بکارگیری سایر محتواهای اینستاگرام و بازنشر یا بازتولید آن

این مورد به منظور نمایش برندتان در فضای اینستاگرام می تواند گزینه بسیار مناسبی محسوب گردد.

به این صورت که می توانید به تولید محتوای دیگری به کمک سایر محتواهایتان پرداخته یا در حوزه تخصص و مهارت خود از محتواهای تولیدی سایرین استفاده کنید و به انتشار آنها در اینستاگرام بپردازید.

لازم به ذکر است که در این رابطه ارزش کار شما با معرفی صفحه منبع افزایش یافته و همین مسئله سبب بالا رفتن تعداد فالوورهای شما و جلب اعتماد آنها به اینستاگرام خواهد شد.

مثلاً در صورتی که اقدام به انتشار محتوایی در رابطه با “نحوه طراحی سایت در وردپرس” در پیج اینستاگرام تان نمایید و بازخورد خیلی خوبی را به دست آورید، می توانید به انتشار محتوایی در ادامه آن پرداخته یا به صورت دیگری همان مطلب را ارائه دهید. برای مثال در صورتی که محتوا به شکل عکس باشد می توانید آن را در قالب ویدیو منتشر کنید.

یکی از موارد خیلی مهم جهت برندسازی شخصی با تولید محتوای اینستاگرام، شناخت مخاطب محسوب می گردد.

یا در صورت فعالیت داشتن در زمینه آموزش زبان های خارجی، می توانید اقدام به استفاده از محتوای صفحات پرطرفدار و مشهور آموزش زبان در اینستاگرام کنید و جلب توجه مخاطبین خود را با بازنشر و ذکر منبع آن سبب شوید.

استفاده از نقل قول های مرتبط

یکی از موارد خیلی مهم جهت برندسازی شخصی با تولید محتوای اینستاگرام، شناخت مخاطب محسوب می گردد.

بهتر است با شناخت مخاطبین خود در اینستاگرام، اقدام به انتشار محتواهای انگیزشی مربوط به آنها نمایید. مسلماً اشخاصی معروف دارای نقل قول هایی مرتبط با حوزه مهارت و تخصص شما وجود دارند.

آنها را پیدا کرده و به انتشار سخنان انگیزشی و آموزشی آنها در قالب برنامه ای منظم بپردازید. فعالیت های این چنینی می تواند بیانگر اهمیتی باشد که برای برندتان قائل هستید و در نهایت سبب افزایش فالوورهایتان می گردد.

پیشنهاد دادن فیلم و کتاب

سعی کنید نقشی مؤثر را در سرگرم کردن فالوورها و مخاطبین خود داشته باشید و به آنها اهمیت دهید.

یکی از موارد مناسب در این زمینه، پیشنهاد دادن فیلم یا کتاب در پیج اینستاگرام تان است. لازم به ذکر است که در نظر گرفتن برند شخص تان در این راستا مهم است و ارتباط برند خود را با چیزی که به معرفی آن می پردازید از یاد نبرید.

تولید محتوای مناسبتی

هرگز مناسبت‌ های خاص را فراموش نکنید. با در نظر گرفتن روزهای خاصی مانند عید نوروز، وقایع مهم روزانه و همچنین اتفاقات ناگوار، سعی کنید به تولید محتوای مرتبط با اینگونه مناسبت ها بپردازید و بر اساس آن به فالوور های خود در اینستاگرام تبریک و یا تسلیت گفته تا پست شما بازدید بیشتری را به دنبال داشته باشد.

در واقع این نوع تولید محتوای اینستاگرام، نشانه یک پیج فعال است که باعث ایجاد حس خوب در مخاطب می گردد. اینکه مناسبت‌ های مختلف جامعه را یادآور می شوید، کمک شایانی به تداوم برند شخصی شما در اینستاگرام می نماید. بر این اساس، شما باید برای انتشار محتوای مربوط به مناسبت های مختلف در پیج اینستاگرام خود، ابتدا با برنامه ‌ریزی درست به آماده کردن آنها بپردازید تا وقت شما را در طول روز نگیرد. از این رو، در زمان نیز صرفه جویی می شود.

تولید محتوای تعاملی

در حقیقت محتوایی که مخاطب را به مشارکت و تعامل در اینستاگرام ترغیب می نماید، محتوای تعاملی می باشد که بسیار مهم است.

در دنیای امروزی، تعامل فالوورها در اینستاگرام از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. یعنی نسبت به انتشار پست شما، هر چه تعامل مخاطب بیشتر باشد، کاربران بیشتری آن پست را مشاهده خواهند کرد.

به طور کلی، لایک، کامنت گذاشتن، ذخیره پست و ارسال آن برای دیگران، نوعی تعامل مخاطب در اینستاگرام محسوب می شود. بنابراین شما می توانید برای ایجاد برند شخصی خود با تولید یک محتوای مرتبط، این اهداف را مد نظر قرار دهید تا کاربران تمایل بیشتری به مشارکت در پست و استوری های شما پیدا کنند. ناگفته نماند که جهت تولید محتوای اینستاگرام به صورت تعاملی، می‌ توانید با برگزاری مسابقه و همچنین سوال کردن این کار را انجام دهید.

معجزه تعامل

 سوال کردن

شما باید بر اساس تخصص و مهارت خود، از فالوورها سوال بپرسید و آنها را ترغیب به ارسال پاسخ نمایید. با این کار، به بررسی بازدید این پست نسبت به پست های دیگر در اینستاگرام بپردازید و تفاوت آنها را مشاهده کنید.

برای این منظور، استوری و محتوای خود را با طرح یک سوال که یک ایده تولید محتوای اینستاگرام نیز به شمار می آید، منتشر کنید و از فالوورها بخواهید که پاسخ سوال را بدهند.

برگزاری مسابقه

یکی دیگر از مواردی که باعث برقراری تعامل می گردد، برگزاری مسابقه است. در واقع طرح یک معما در برگزاری مسابقه می ‌تواند موثر باشد. بهتر است برای مسابقه خود در اینستاگرام، جایزه نیز در نظر بگیرید تا اعتماد و اطمینان کاربران را بیشتر جلب نمایید.

پاسخ به سوالات کاربران جهت تولید محتوای اینستاگرام

از آنجایی که شما جهت ایجاد یک برند شخصی در اینستاگرام فعالیت می‌ کنید و بر اساس آن مهارت و تخصص خود را ارائه می دهید، لذا مخاطبان از راه‌ های مختلف برقراری ارتباط، سوال هایی را از شما می پرسند.

بر این اساس، شما با بررسی این سوال ها و انتخاب یک سوال کاربردی ‌تر، پاسخ آن را با تولید یک محتوای مرتبط بیان می نمایید و آن را جهت اطلاع مخاطبان دیگر به اشتراک می گذارید. همچنین برای پاسخ به سوالات، شما می توانید از قسمت محتوای تعاملی که کاربران پاسخ‌ هایی را عنوان کرده اند، استفاده نمایید و به تولید یک محتوای جدید برای پیج اینستاگرام خود بپردازید.

سخن آخر

در آخر باید بگوییم که برند سازی شخصی در فضای مجازی به خصوص اینستاگرام، از پیچیدگی ‌های زیادی برخوردار است که بهره گیری از ایده های مختلفی که مطرح گردید و استفاده از خلاقیت شما، راه همواری را جهت شروع فعالیت برند سازی شخصی شما در اینستاگرام به وجود می ‌آورد.

بنابراین شما باید با در نظر گرفتن اهداف مد نظر خود تلاش نمایید تا در این راه، از برنامه ها و اتفاق های مختلف، برای اهداف خود به نحو مطلوبی استفاده کنید تا موفق شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *