نحوه هشتگ گذاشتن در اینستاگرام

یکی از پرطرفدارترین شبکه های اجتماعی که توانسته است جایگاه ویژه ای در فضای مجازی کسب کند، اینستاگرام است. روز به روز بیشتر از این شبکه اجتماعی به منظور رونق کسب و کارهای مختلف استفاده می گردد. هشتگ را می توان از جمله روش های افزایش فالوور در اینستاگرام دانست. پیش از هر چیز قصد داریم به معرفی هشتگ و اینکه چگونه کار می کند بپردازیم، پس از آن به شما نحوه هشتگ گذاشتن در پست اینستاگرام و اینکه به چه تعداد هشتگ لازم است را آموزش دهیم.

معرفی هشتگ

هشتگ را می توان از جمله میانبرهای شبکه های اجتماعی محسوب نمود که از آن جهت دستیابی آسان به موضوعات مورد نظر استفاده می گردد. بکارگیری هشتگ، نخستین بار در لینکدین، فیسبوک و توییتر صورت گرفت و به عنوان ابزاری جهت دسترسی آسان به مطالب و دسته بندی ها در ابعاد جهانی شناخته شد. از همان زمان راه اندازی اینستاگرام، هشتگ گذاشتن در پست اینستاگرام امکان پذیر بود.

نحوه هشتگ گذاشتن در پست اینستاگرام

نخستین نکته حائز اهمیت جهت هشتگ گذاشتن در پست اینستاگرام استفاده از علامت # پیش از کلمه مورد نظر می باشد. اگر قصد بکارگیری هشتگ برای یک عبارت را داشتید، بایستی از علامت _ به منظور جدا نمودن کلمات آن بهره گیرید.

برای مثال: # سایت_آموزشی
در صورتی که می خواهید به زبان انگلیسی هشتگ بنویسید، می توانید اقدام به نوشتن کلمات به شکل بدون فاصله نمایید. پس از اینکه عمل هشتگ گذاری انجام شد و پست مورد نظر منتشر شد، رنگ هشتگ آبی شده و به صورت یک لینک در آمده، به گونه ای که در صورت کلیک یا لمس آن، قادر به مشاهده کلیه پست هایی که درج هشتگ زیرشان انجام شده، خواهید بود.

یکی از روش های مناسب جهت جذب هدفمند و واقعی فالوور در اینستاگرام، هشتگ گذاری می باشد. چرا که فالووری که با هشتگ به پست شما دسترسی پیدا کرده و شما را دنبال می کند، در ابتدا مسلماً پستی با هشتگ مورد نظر را مشاهده کرده و یا اینکه امکان نمایش پست شما، با جستجوی مستقیم هشتگ برای وی فراهم شده است. هشتگ گذاری در محتوا را می توان یکی از موارد بیشتر دیده شدن آن محتوا دانست.

از هشتگ گذاری می توان هم در ویدیوهای IGTV، هم در پست و هم در استوری اینستاگرام استفاده کرد. امکان هشتگ گذاشتن در پست اینستاگرام در تمامی بخش های نوشتاری همچون، کامنت، کپشن، بخش Type در استوری و دایرکت مسیج وجود دارد.

چه تعداد هشتگ بگذاریم و چطور این کار را انجام دهیم؟

در ادامه این مقاله به ارائه نکاتی در رابطه با انتخاب محتوای متن هشتگ و همچنین تعداد هشتگ گذاری و اینکه چطور این کار را انجام دهیم، خواهیم پرداخت.

1-هشتگ اختصاصی که شعار یا اسم برند را در بر می گیرد و کاربرد آن جهت معرفی پیج و برجسته نمودن نام آن می باشد.

2-هشتگ توضیح یا راهنما به منظور ارائه توضیح بیشتر به بیننده و دسته بندی محتواها

● استفاده از هشتگ کمپین برای انواع چالش ها، مسابقات و رویداد ها به مدت محدود

● کاربرد هشتگ ترند در یک سری از مسائل مختلف روز که بهتر است برای پست های مرتبط از آن استفاده شود.

هشتگ چیست و قواعد هشتگ گذاری چگونه است؟

نحوه هشتگ گذاشتن در پست اینستاگرام

علاوه بر نوشتن هشتگ، باید نکات دیگری را جهت هشتگ گذاشتن در پست اینستاگرام مد نظر قرار دهید که در ادامه به بیان آنها می پردازیم.

– در بسیاری از مواقع، هشتگ به چند صورت نوشته می شود که جهت استفاده از پربازدیدترین هشتگ باید در ابتدا به بررسی آن در قسمت سرچ و اکسپلورر بپردازید و هر کدام که مناسب تر است را انتخاب نمایید.

– استفاده از عدد و ایموجی نیز در هشتگ امکان ‌پذیر است ولی امکان استفاده از نشانه‌ های دیگر وجود ندارد.

– سعی کنید از هشتگ ها بر اساس کسب و کار خود جهت دسته بندی محتوای منتشر شده در پیج استفاده نمایید. یعنی از استراتژی خود برای درج هشتگ در اینستاگرام بهره بگیرید.

– بهتر است از هشتگ های معنادار و کوتاه استفاده نمایید تا به خوبی آنها را به یاد بسپارید.

– دقت کنید که از هشتگ های نا مرتبط با محتوای پیج خود استفاده نکنید. زیرا اگر این اتفاق بیفتد و اینستاگرام آن را تشخیص دهد، پست های شما در هشتگ های استفاده شده منتشر می گردد.

– در صورت استفاده از هشتگ های ترند، پست های مرتبط با آن را قرار دهید.

– باید بدانید که در هشتگ های انگلیسی هیچ فرقی میان استفاده از حروف کوچک و بزرگ وجود ندارد.

ذکر این نکته حائز اهمیت می باشد که جهت کاربرد مناسب هشتگ، باید پیج اینستاگرام شما باز باشد تا پست شما در جستجو از طریق هشتگ توسط افرادی که حتی شما را فالو نکرده اند، قابل دیدن باشد.

تعداد هشتگ مناسب برای هر پست در اینستاگرام

معمولاً تعداد هشتگ مجاز در اینستاگرام برای هر پست 30 عدد می باشد. ولی با توجه به تحقیقات به عمل آمده، تعداد مناسب هشتگ را در هر پست، 11 عدد دانسته اند. در واقع استفاده درست و اصولی از تعداد هشتگ کمتر که مرتبط با موضوع محتوا باشد، خیلی بهتر و مفیدتر از 30 هشتگ غیر مرتبط با محتوا است.

افراد زیادی فقط از یک تا سه عدد هشتگ استفاده می کنند. ولی شما می توانید از کل 30 هشتگ به شرطی که به محتوای پیج شما ربط داشته باشد، استفاده نمایید.

نتیجه گیری

به طور کلی جهت اطلاع رسانی ‌ها، مارکتینگ و برندینگ از هشتگ استفاده می ‌شود. در صورتی که در یک پست فقط یک هشتگ مرتبط با آن قرار دهید، به طور میانگین حدود 12 درصد اینگیجمنت پیج شما افزایش می یابد. همچنین کاربران به آن دسته از پست هایی که دارای کپشن مناسبی هستند و در آنها از هشتگ استفاده شده است، بیشتر دقت می‌ کنند. ناگفته نماند که هشتگ گذاشتن در پست اینستاگرام سبب می گردد که سرعت جذب فالوور بیشتر شود و شما خیلی زود به هدف خود برسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *