هشتگ چیست و قواعد هشتگ گذاری چگونه است؟

شما با هشتگ گذاری بر روی پست و استوری‌های خودتون می‌توانید نوع و دسته محتوای خودتون رو مشخص کنید و اینستاگرام با توجه به هشتگ‌ها می‌تواند شما را بیش‌تر نشان دهد مخصوصا به مخاطب‌هایی که هشتگ‌های شما را سرچ می‌کنند.

ارزش هشتگ گذاری!

وقتی ما از هشتگ استفاده می‌کنیم علاوه براین که دسته و نوع محتوای خودمون رو مشخص می‌کنیم، چندین مزایای دیگر هم دارد از جمله:
1- کاربران با سرچ هشتگ می‌توانند پیج ما رو پیدا کنند.
2- اگر کاربران از قبل یک هشتگ رو فالو کرده باشند و شما با هشتگ پست بذارید به احتمال زیاد پست شما را هم به آنها نشان می‌دهد.
3- کاربرانی که یک هشتگ را زیاد سرچ کنند و شما  از همان هشتگ استفاده کرده باشید، احتمال این که اینستاگرام شما را داخل اکسپلور آن شخص نشان دهد زیاد است.

هشتگ اینستاگرام

زیاد سخت نیست!

استفاده از هشتگ و قواعد هشتگ گذاری زیاد سخت نیست، فقط کافیه که شما اصول آن را یاد بگیرید تا برای همیشه در اکسپلور بمانید!

تعداد هشتگ

شما تا 30 هشتگ می‌توانید در اینستاگرام استفاده کنید، ولی خب آیا واقعا هر 30 تا به کارمون میاد؟ اگر بتوانیم تمام هشتگ‌ها را مرتبط با پست‌هایمان انتخاب کنیم چرا که نه!!!
نکته مهم: هیچ گاه از هشتگ‌های غیرمرتبط به امید دیده شدن در سرچ یا اکسپلور استفاده نکنید. شاید در روزهای اول موفق شود ولی به مرور اعتماد و ارزش پیج شما پایین میاد و شادوبن می‌شوید.

تعداد هشتگ اینستاگرام

قواعد هشتگ گذاری

موضوع اول و قاعده هشتگ گذاری در اینستاگرام این است که شما می‌توانید در پست‌ها و کامنت‌ها هشتگ بگذارید، اما تفاوت زیادی ندارد فقط طبق تجربه و آزمون خطا ببینید که در کدام قسمت برای شما بازدید بیش تری به ارمغان می‌آورد.
نکته مهم: اگر خواستید از کامنت برای هشتگ استفاده کنید حتما از همان اکانتی که پست گذاشته شده هشتگ بگذارید و این که حتما در همون لحظه ارسال پست،  هشتگ را ثبت کنید. حواستان باشد بعد از ارسال پست هشتگ را ثبت نکنید.

قواعد هشتگ اینستاگرام

از هشتگ‌های ترند سوء استفاده نکنید

یعنی از هشتگ‌های روز که موضوع داغ دارند استفاده نکنید استفاده از هشتگ‌های بی ربط باعث می‌شود که پیج شما شادوبن شود و دیگر از هشتگ بازدید نگیرید.
به عنوان مثال هیچ وقت زیر پست فروش لباس از هشتگ #ترامپ استفاده نکنید! بله! درسته خیلی بی ربطه اما ممکنه روزهای اول بازدید خوبی بگیرید اما وقتی کاربر با #ترامپ وارد پیج فروش لباس شود در بهترین حالت ممکن با یک ناسزا خارج می‌شود!! البته اگر شانس بیاوریم که پیج را ریپورت نکند.

ترکیب هشتگ اینستاگرام

ترکیب هشتگ‌ها

برای بهتر دیده شدن در هشتگ‌های اینستاگرام شما می‌توانید هم از کلمات کلیدی طولانی استفاده کنید و هم از کلمات کلیدی کوتاه با یک مثال منظور را میرسانم، فرض کنید که شما یک پیج فروش لباس دارید و برای یک پست می‌خواهید هشتگ بسازید:

هشتگ کوتاه

#فروش لباس یا #فروشگاه لباس

هشتگ بزرگ

#فروش لباس- در تهران یا #بهترین پیج- لباس- در- تهران
سعی کنید از هشتگ‌های قابل سرچ استفاده کنید، خودتان را جای کاربر بگذارید و ببینید که اگر دنبال یک پیج فروش لباس می‌گشتید از چه کلماتی برای سرچ استفاده می‌کردید؟! همان ها را می‌توانید هشتگ کنید.

طول هشتگ اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *