بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام

یکی از راههای افزایش لایک و فالوور این است که شما بدانید چه زمانی پست بگذارید. منظور از بهترین زمان پست گذاشتن، این است که تعداد کاربران بیش‌تری در آن زمان آنلاین بوده و پست شما را ببینند. اگر شما زمان مناسبی برای پست گذاشتن انتخاب نکنید ممکن است که کاربران زیادی آنلاین نبوده و پست شما را از دست بدهند و معمولا کمتر کسی به اعماق اینستاگرام سر می‌زند (منظورمو که متوجه می‌شید !!!)

در این مقاله می خواهیم چندین راه حل به شما پیشنهاد بدهیم ،که متوجه بشوید در چه زمانی کاربران پیج شما فعال و آنلاین هستند.

1- آمار کاربران را دربیارید

شما می‌توانید در قسمت Insights پیج خودتان ببینید که کاربران در چه ساعتی بیش‌تر فعالیت داشتند و طبق همان الگو،  پست خودتان را منتشر کنید.(برای دسترسی به این قابلیت، پیج شما باید در حالت بیزینس باشد)

آموزش اکانت بیزینس اینستاگرام

بهترین زمان پست

2- از خودشان بپرسید

بهترین روش این است که خود مخاطب به شما بگویید که چه زمانی آنلاین است. شما می‌توانید با نظرسنجی که در استوری اینستاگرام می‌گذارید، از کاربرانتان زمان آنلاین بودنشان را بپرسید، البته به نظر من به یک نظرسنجی اکتفا نکنید و یک سوال را چندین مرتبه و البته با جمله بندی متفاوت از کاربران بپرسید تا اطلاعات کافی در دست داشته باشید.

بهترین زمان پست گذاشتن

3- زندگی روزمره

سومین مورد یک حالت عادی و مهندسی اجتماعی است. معمولا در ایران تعداد کارمندان و محصلان زیاد است. این عزیزان از صبح تا عصر و بعضاٌ تا شب سرکار و مدرسه هستند، و معمولا بعد از ساعت کاری به اینستاگرام سر می‌زنند. پس بهترین زمان وقتی است که این دوستان در حال استراحت و گردش در اینستاگرام هستند.

بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام

4- سعی و خطا

این مورد آخر را پیشنهاد نمی‌کنم !! چون که علاوه بر زمان بر بودن، نمی شود به اطلاعات به دست آمده از آن اعتماد کرد.

روش کار به این صورت است که شما به صورت تصادفی در یک زمان از روز پست می‌گذارید، و می‌بینید که در آن زمان لایک و ویو می‌خورد یا خیر. اگه نخورد دیگه آن زمان پست نمی‌گذارید! و البته برعکس این موضوع هم صادق است.

بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام

سخن آخر

بهترین زمان برای پست گذاشتن بستگی به تجربه خودتان دارد. شما می‌توانید تمام روش‌ها را با هم ترکیب کنید تا سریع‌تر به نتیجه برسید.

نکته مهم: حتما به روز(day) پست گذاشتن توجه کنید. به عنوان مثال صبح شنبه با صبح جمعه زمین تا آسمان تفاوت دارد. به زبان ساده، لایک و ویویی که از صبح جمعه می‌توانید بگیرید خیلی بیش‌تر از صبح شنبه است. تاکید می‌کنم که پیدا کردن بهترین زمان پست گذاشتن به حوصله و دقت نیاز دارد، پس عجله نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *