آموزش اکانت بیزینس اینستاگرام

معرفی اکانت بیزینس اینستاگرام

در سال 2016، اینستاگرام به معرفی ویژگی جدیدی به نام بیزینس پروفایل، جهت استفاده های تجاری برای کسب و کارها پرداخت. این قابلیت، با استقبال بسیار خوبی مواجه شد، زیرا که امکانات ویژه ای را در اختیار کسب و کارها قرار می داد و دست آنها را در اینستاگرام بازتر می کرد. اگر شما هم در اینستاگرام، قصد راه اندازی یک کسب و کار را دارید و یا در حال حاضر این کار را انجام می دهید، جهت رسیدن به موفقیت و پیشرفت و افزایش فروش محصولات و خدمات خود، باید با یکسری نکات و ترفندهایی در این زمینه آشنا گردید. در این مقاله، ابتدا به معرفی اکانت بیزینس اینستاگرام و کاربردهای آن پرداخته می شود، و در ادامه، به شما آموزش خواهیم داد، که چگونه اکانت تجاری اینستاگرام خود را بسازید.

بیزینس پروفایل یا اکانت بیزینس اینستاگرام

در ابتدا، به معرفی کامل اکانت بیزینس اینستاگرام می پردازیم. این قابلیت، همانگونه که قبلاً ذکر شد، مناسب تمام افرادی است که می خواهند از اینستاگرام کسب درآمد کنند و به طور کلی، قصد استفاده تجاری از آن را دارند. با داشتن اکانت تجاری در اینستاگرام، در قسمت مدیریت صفحه خود، به امکاناتی دسترسی خواهید داشت که به شما جهت فروش بیشتر محصولات و خدماتتان کمک می کند.

این قابلیت برای حساب ها اینستاگرام شخصی قابل دسترس نیست. اما جای نگرانی نیست، زیرا به راحتی و بدون پرداخت هزینه ای و به صورت کاملاً رایگان می توانید حساب اینستاگرام خود را به یک اکانت تجاری تبدیل نمایید. نحوه انجام این کار، در انتهای این مقاله برای شما شرح داده خواهد داشت.

اکانت بیزینس اینستاگرام چه امکانات ویژه ای را در اختیار شما قرار می دهد؟

پس از آشنایی با بیزینس پروفایل اینستاگرام، ممکن است این سؤال به ذهن شما برسد که این حساب، چه امکانات و قابلیت های ویژه ای را می تواند در اختیار شما قرار دهد. برای رسیدن به پاسخ این سؤال، در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

  • Contact Button یا دکمه تماس با ما

این ویژگی اکانت تجاری اینستاگرام را، می توان به عنوان بهترین قابلیت آن بر شمرد، زیرا به کمک آن، امکان ایجاد ارتباط با مشتریان فراهم می شود. جهت استفاده از این ویژگی، می توانید در بالای پروفایل خود، یک دکمه تماس ایجاد کرده و برای اینکه مخاطبانتان، امکان دسترسی راحت به شما را داشته باشند، اطلاعاتی از قبیل آدرس، شماره تلفن و آدرس ایمیل کسب و کارتان را در آنجا درج نمایید.
حتماً این قابلیت را، در صورتی که از حساب تجاری استفاده می کنید، به کار گیرید. حتی می توانید وجود این دکمه را در کپشن پست هایتان، به اطلاع کاربران خود برسانید. همانطوری که در تصویر زیر می بینید، دکمه تماس با ما، جهت ایجاد ارتباط با مشتریان ایجاد شده است.

دکمه تماس اینستاگرام

  • Instagram Insights ابزاری جهت تحلیل و آنالیز پست ها و مخاطبان

اگر شما یک کسب و کار فعال در اینستاگرام دارید، باید به شناخت و تحلیل مخاطبان خود بپردازید. همچنین، از بازخوردی که پست هایتان دریافت می کنند، نیز اطلاع داشته باشید.
با استفاده از ابزار Insights اینستاگرام می توانید در مورد فالوورهای پیج خود و در واقع افرادی که با بیزینس شما در ارتباط هستند اطلاعات بیشتری بدست آورید. که این اطلاعات، شامل آمار دقیقی از دنبال کننده های(فالوور) شما از قبیل سن، جنسیت، زمان آنلاین بودن و موقعیت جغرافیایی و …. می باشد. و این ویژگی، می تواند یکی از بهترین قابلیت های اکانت بیزینس اینستاگرام باشد، که امکان آنالیز کاربران صفحه را برای شما فراهم می کند.
با این قابلیت، همچنین می توانید آمار مربوط به پست های خود(البته پست هایی که بعد از تبدیل اکانت به بیزینس پروفایل، ارسال کردید) را نیز بررسی کنید.
جهت دسترسی به این ابزار، می توانید به قسمت سمت راست بالای صفحه بروید که به صورت یک نمودار نمایش داده می شود.

 

  • قابلیت گذاشتن لینک در استوری اینستاگرام

اجازه دهید قبل از پرداختن به این ویژگی، به توضیح مختصری درباره استوری بپردازیم. استوری اینستاگرام، امکان قرار دادن داستان را به صورت مجموعه ای از فیلم و تصاویر برای شما فراهم می کند. استوری، از همان ابتدا، از جانب کاربران مورد استقبال زیادی قرار گرفت. به گونه ای که با آن تعامل خوبی برقرار کرده و آن را می پسندند. کسب و کارها نیز می توانند این ویژگی را جهت معرفی خود و برندسازی بکار گیرند.
اما یک محدودیت در استوری اینستاگرام وجود دارد، و آن این است که هیچ لینکی را نمی توان در حالت عادی در آن قرار داد! مگر اینکه دارای یک اکانت تجاری باشید. در این صورت نیز باید توجه داشته باشید که فقط بیزینس پروفایل هایی می توانند از این قابلیت استفاده کنند که بیش از 10000 فالوور دارند.

از استوری اینستاگرام درآمد کسب کنیم

 

لینک استوری

 

  • Instagram ads تبلیغات در اینستاگرام

یکی دیگر از قابلیت های اکانت بیزینس اینستاگرام، سهولت ایجاد تبلیغ در آن است. به این صورت که شما به راحتی می توانید هر کدام از پست های صفحه اینستاگرام خود را به یک تبلیغ تبدیل کنید یا اصطلاحاً عمل پروموت کردن را انجام دهید. می توانید با کلیک بر روی پست مورد نظر خود و سپس انتخاب گزینه Promote این عمل را انجام دهید. لازم به ذکر است که فعلا در ایران، این قابلیت فعال نیست.

روش های بازاریابی در اینستاگرام

 

دکمه پروموت

 

محدودیت های اکانت بیزینس اینستاگرام نسبت به پروفایل شخصی

در عین حال که داشتن اکانت تجاری اینستاگرام، برای شما مزایای بسیاری را به دنبال دارد، اما می تواند سبب ایجاد دو نوع محدودیت که در پروفایل های شخصی با آنها مواجه نیستید، گردد. در ادامه این مقاله، جهت آشنایی شما، توضیحاتی راجع به مزایا و معایب پروفایل های تجاری ارائه می گردد.

  1-بیزینس پروفایل اینستاگرام، قابلیت خصوصی شدن را ندارد.

پروفایل های شخصی را می توان به صورت عمومی و یا خصوصی بکار گرفت، اما اکانت های تجاری را نمی توان خصوصی کرد. البته، هدف یک برند، بیشتر دیده شدن است که با عمومی بودن اکانت، این امر محقق می شود. با این حال، موارد خاصی نیز وجود دارد که کسب و کاری قصد بدست آوردن فالوور با سخت گیری بیشتری را داشته باشد، در چنین حالتی، توصیه می کنیم که از اکانت بیزینس اینستاگرام استفاده نکنید.

  2-اکانت تجاری اینستاگرام نمی تواند به چند حساب فیسبوک متصل شود.

اکانت تجاری، برخلاف پروفایل شخصی، تنها قابلیت اتصال به یک صفحه فیسبوک را داراست. بنابراین، در صورتی که برند شما دارای چندین شاخه بوده که از طریق صفحات مختلف فیسبوک از هم مجزا می شوند، اینجاست که می توانید کمبود این ویژگی را احساس کنید، البته به شرطی که تعداد کم مخاطبان فارسی فیسبوک برای شما دارای اهمیت باشد.

آیا شما هم در اینستاگرام، نیازمند داشتن اکانت تجاری هستید؟

تا اینجا، در مورد مزایای اکانت بیزینس اینستاگرام با شما صحبت کردیم. اما اگر هنوز، اطمینان لازم جهت تبدیل پروفایل شخصی خود به یک بیزینس پروفایل را ندارید، اینفوگرافیک زیر به شما در تصمیم گیری بهتر در این زمینه کمک خواهد کرد. اگر بالاخره تصمیم گرفتید که یک اکانت تجاری داشته باشید، در ادامه، نحوه ایجاد آن را به شما آموزش خواهیم داد.

نحوه ایجاد یک اکانت تجاری در اینستاگرام

پس از معرفی اکانت بیزینس اینستاگرام در این مقاله، و همچنین آشنایی شما با بخش ها و قابلیت های مختلف آن، زمان آن است که به آموزش نحوه تبدیل یک حساب اینستاگرام به بیزینس پروفایل بپردازیم. شما می توانید جهت ایجاد یک اکانت تجاری اینستاگرام، از این راهنما به صورت گام به گام، استفاده کرده و به راحتی این کار را انجام دهید.

برای اینکه بتوانید از بیزینس پروفایل اینستاگرام خود استفاده کنید باید دارای یک صفحه در فیسبوک باشید.

1-در ابتدا، به حساب کاربری اینستاگرام خود وارد شوید.

2-به قسمت تنظیمات حساب (Account Settings) رفته و سپس گزینه‌ی Switch to Business Profile را جهت تبدیل اکانت خود به بیزینس پروفایل، انتخاب کنید.

3-در این مرحله، شما می توانید به اکانت فیسبوک خود وارد شوید.

4-پس از آن، شما توانایی دسترسی به صفحات فیسبوکی را خواهید داشت که مدیریت آنها بر عهده این حساب است و باید صفحه فیسبوک مورد نظر خود را انتخاب نمایید. به خاطر داشته باشید که از این پس، این صفحه به اکانت بیزینس اینستاگرام شما متصل بوده و اتصال آن به هیچ صفحه دیگری امکانپذیر نیست. البته قابل ذکر است، که شما باید به عنوان ادمین این صفحه فیسبوک باشید و تنها امکان اتصال به یک صفحه را دارید.

5-در ادامه، اینستاگرام از شما درخواست می کند که به انتخاب یکی از اطلاعات مربوط به تماس خود،که در صفحه فیسبوک دارید، از قبیل آدرس ایمیل، آدرس پستی و یا شماره تماس بپردازید، تا با این کار، دکمه تماس یا کانتکت در صفحه اینستاگرام شما نشان داده شود. در این قسمت، باید حداقل یکی از موارد را انتخاب کنید.

بنابراین، شما با انجام مراحل ذکر شده، به راحتی صاحب یک بیزینس پروفایل در اینستاگرام شده اید، و با استفاده از آن می توانید به رشد و گسترش کسب و کار خود در این شبکه اجتماعی بپردازید.

جمع بندی

بنابراین، اگر شما می خواهید یک کسب و کار را در اینستاگرام راه اندازی نمایید و از طریق آن کسب درآمد کنید، حتماً یک اکانت تجاری برای خود ایجاد کنید. می توانید به کمک توضیحاتی که در این مقاله ارائه شد، به راحتی اکانت خود را به یک اکانت بیزینس اینستاگرام تبدیل کنید. با انجام این کار، امکانات ویژه ای در اختیار شما قرار می گیرد که با استفاده از آن قادر خواهید بود مخاطبان خود را بهتر بشناسید، و اطلاعات تماس خود، جهت سهولت در برقراری ارتباط، در اختیار آنها قرار داده، و از این طریق تعامل بیشتری با آنها داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *