آشنایی با الگوریتم اینستاگرام 2021

آشنایی با الگوریتم اینستاگرام 2021

در رسانه های اجتماعی، اغلب الگوریتم ها هستند که تعیین می کنند محتوای منتشر شده را چه کسانی مشاهده می کنند و یا چه کسانی آن را نمی بینند. در صورتی که این الگوریتم ها تغییر کنند، احتمالاً شیوه های بازاریابی نیز تغییر می کند. از این رو، راهکارهای شما، در هر شبکه اجتماعی برای استفاده از این الگوریتم ها، باید مدام بروز رسانی شود. از آنجا که الگوریتم های شبکه اجتماعی اینستاگرام، پیچیده تر هم می باشند، بنابراین، محتوای جدید شما به مخاطبان مورد نظرتان، صرفاً با بکارگیری تعداد زیادی هشتگ، نمایش داده نمی شود. جهت افزایش تعامل با کاربر و همچنین گسترش فضای کسب و کار خود، باید دستورالعمل ها و قوانین زیادی را بکار گیرید، تا بتوانید بهترین عملکرد را در شبکه اجتماعی اینستاگرام داشته باشید. شما برای اینکه، بتوانید کسب و کار خود را گسترش دهید، باید نحوه بروز کردن استراتژی خود را با الگوریتم های جدید اینستاگرام، بدانید. در این مقاله، نحوه کار الگوریتم اینستاگرام 2021 به همراه نکاتی جهت کسب نتیجه بهتر در این شبکه اجتماعی شرح داده می شود.

الگوریتم اینستاگرام

نحوه کار الگوریتم اینستاگرام 2021

اینستاگرام، ترتیب مشاهده پست را، در صفحه اکسپلور و یا فید کاربران در زمان جستجو، در الگوریتم جدید خود تغییر داده است. پست ها را براساس گزینه های خاصی اولویت بندی کرده، و پست هایی را که از اهمیت بالاتری برخوردارند، دقیقاً در قسمت بالاتری که دارای بیشترین بازدید کننده است قرار می دهد، و کاربر می تواند محتواهایی را که با آن ها تعامل و ارتباط کمتری برقرار می کند، با اسکرول کردن به سمت پایین صفحه، مشاهده نماید.

الگوریتم اینستاگرام2021

البته الگوریتم اینستاگرام 2021 نیز می تواند تغییر کند، با این حال، جهت رتبه بندی در اینستاگرام، سه فاکتور مهمی که در این زمینه همچنان می توانند نقش زیادی را داشته باشند عبارتند از:

• برقراری ارتباط با کاربر

در صورتی که کاربری، حتی اگر فالوور شما نیز نباشد، با مطالبی که قبلاً در اینستاگرام خود گذاشته اید، توانسته باشد، ارتباط برقرار کند، محتوایی که در آینده نیز منتشر می کنید را به احتمال قوی می تواند ببیند. این مسئله، موجب ایجاد مخاطب وفادار و تعامل مستمر می گردد.

• میزان علاقه کاربران نسبت به پست ها و مطالب

اگر کاربر در هنگام جستجو در اینستاگرام، موفق به برقراری ارتباط با پست ها و حساب هایی مشابه پست های شما گردد، در این صورت قادر به مشاهده پست های شما نیز خواهد بود و به آنها نیز علاقمند می شود.

• مرتبط بودن پست ها

در زمان انتشار یک پست، الگوریتم اینستاگرام 2021، یک نمره و رتبه را به آن اختصاص می دهد، که بر پست های نمایش داده شده در فید تأثیر گذار است. از معیارهای دیگری که اینستاگرام، در الگوریتم جدید خود به کار می گیرد و باید به آنها هم توجه کنید، می توان به این مورد نیز اشاره کرد: در صورتی که، اکانت های زیادی توسط کاربران دنبال شوند، در فید آنها، رقابت زیادی جهت بدست آوردن رتبه برتر حاصل خواهد شد.

الگوریتم اینستاگرام 2021 برای استوری ها چگونه کار می کند؟

در فید کاربران، استوری هایی که برای اولین بار نمایش داده می شوند، در واقع به حساب هایی مربوط می شود که با آنها تعامل بیشتری داشته اند. از موارد مؤثر در ظاهر شدن استوری ها در فید کاربر، می توان به لایک ها، کامنت ها و دایرکت ها اشاره کرد. دلیل بکارگیری و رواج هشتگ های لوکیشن و موقعیت مکانی، این است که خیلی از استوری ها، بر مبنای مکان کاربران نمایش داده می شوند.
لازم به ذکر است، که تعامل افراد با برند تجاری شما، هر چه بیشتر از طریق استوری ها صورت گیرد، احتمال دیده شدن پست های شما توسط اشخاص دیگر، نیز افزایش خواهد یافت. حال با آگاهی از این مسئله، در صورت استفاده مداوم از استوری می توانید به تعداد زیادی از افراد دسترسی پیدا کنید.

از استوری اینستاگرام درآمد کسب کنیم

الگوریتم اینستاگرام

الگوریتم اینستاگرام 2021 برای IGTV ها چگونه کار می کند؟

برای محتوای ویدیویی IGTV، نحوه کار الگوریتم اینستاگرام 2021 همانند الگوریتم مورد استفاده در صفحه فید بوده و تنها برای افرادی که بیشترین تعامل را با پیج شما دارند، نمایش داده می شود. برای اینکه تعداد بازدید از ویدیوهای خود را افزایش دهید، ابتدا به اشتراک گذاری آنها در فید خود پرداخته و در آن از هشتگ ها استفاده کنید.
حال، ممکن است این سؤال به ذهن شما برسد که تأثیرگذاری ویژگی های مختلف الگوریتم اینستاگرام، بر روشهای بازاریابی کسب و کار اینستاگرامی به چه صورت خواهد بود. و شما چگونه می توانید از آنها برای گسترش و رشد کسب و کار خود بهره بگیرید و به مشتریان بیشتری دست پیدا کنید. در ادامه نکاتی مطرح می گردد، که به کمک آنها می توانید عملکرد و نتایج عالی را در اینستاگرام بدست آورید.

الگوریتم اینستاگرام2021

نکات و ترفندهایی مطابق با الگوریتم اینستاگرام 2021 جهت کسب موفقیت بیشتر در آن

در حال حاضر، بیش از هر زمان دیگری، در اینستاگرام، وفادار بودن به مخاطبان و برخورداری از تعامل مداوم با آنها دارای اهمیت زیادی است. و با توجه به اینکه به کمک آن می توانید به یکی از عناوین خبری بسیار مهم برای مخاطبان تبدیل شوید، این شبکه اجتماعی نیاز به توجه بیشتری دارد. در ادامه این مقاله، نکات و ترفندهایی مطابق با الگوریتم اینستاگرام 2021 ارائه می گردد که با بکارگیری آنها می توانید کسب و کار خود را به بازدهی بالایی رسانده و بهترین عملکرد را در این شبکه اجتماعی بدست آورید.

• به اشتراک گذاشتن محتوای تولید شده توسط کاربر(UGC) در استوری خود

محتوایی که توسط کاربر یا در واقع همان دنبال کننده های شما تولید شده و درباره برند تجاریتان است، و با دیگران به اشتراک گذاشته شده اند. زمانی که شما این محتواها را در استوری خود به اشتراک می گذارید، نه تنها در آنها انگیزه بیشتری ایجاد می کنید، بلکه این احتمال وجود دارد که این کاربران، دوباره به منشن شما در استوری خود بپردازند. و بکارگیری این موارد می تواند سبب گسترش و رشد برند شما در اینستاگرام گردد.

همچنین می توانید با ساخت کلیپ های 15 ثانیه ای، که شامل افکت و صدا و ابزارهای دیگر است، به سرگرم کردن بینندگان خود پرداخته، تا عضوی از دنبال کننده های شما شوند. در نتیجه، محتواهای جالب و خلاقانه شما با اشتراک گذاری در صفحه فید اشخاص، سبب دسترسی بیشتر افراد به صفحه شما می گردد. بنابراین، محتوای IGTV نیز در این زمینه، با توجه به اینکه در صفحه اکسپلور نمایش داده می شود بسیار مؤثر خواهد بود و سبب می شود که کسب و کار شما بیشتر دیده شده و به موفقیت زیادی دست یابید.

• کامنت گذاشتن زیر پست کاربران و برندها

از طریق ارسال نظرات جالب درباره مطالب منتشر شده از سوی مشتریان، مشاغل مرتبط، و اینفلوئنسرها، می توانید با کاربران تعامل بیشتری داشته باشید که این امر می تواند منجر به ایجاد روابطی خارج از محتوا گردد. اگر کامنت خود را در حساب های پرطرفداری که احتمالاً مخاطبان هدفتان از دنبال کنندگان آنها هستند، بگذارید، می تواند منجر به بیشتر دیده شدن شما گردد و فالوورهای بیشتری در زمینه کسب و کار خود بدست آورید. از این رو، شما هم می توانید آنها را دنبال کرده و با آنها ارتباط و تعامل بیشتری برقرار کنید.

زمانی که این کار را انجام می دهید، فقط به دنبال فرصتی جهت فروش محصولات و خدمات خود نباشید. مثلاً اگر آنها درباره محصول جدید خود از شما نظر خواستند، می توانید بر روی لینکی که در قسمت بیوگرافی اینستاگرام آنها وجود دارد، کلیک کرده و با بررسی کردن محصولشان، کامنت منطقی و قابل تأملی قرار دهید. شما در واقع با انجام این کار، به نشان دادن هویت برند خود می پردازید و راهی جذاب جهت تعامل را به کار می گیرید.

از آنجا که، تمرکز الگوریتم اینستاگرام 2021، بر روی پست های اخیر می باشد، شما می توانید نظر خود را درباره پست هایی که اخیراً به اشتراک گذاشته شده است، قرار دهید، تا کامنت شما در معرض دید افراد بیشتری قرار گیرد.

به این منظور، باید به دنبال کردن حساب کاربری که در زمینه کسب و کار شما است، پرداخته و از قسمت سمت راست بالای صفحه روی سه نقطه بزنید، تا بتوانید با روشن کردن نوتیفیکیشن، وقتی که پست جدیدی را قرار می دهند، با استفاده از اعلان ها مطلع شوید.

بنابراین، در عین حال که با افراد فعال در زمینه کاری خود، ارتباط برقرار می کنید، به دنبال کردن هشتگ های خاصی که با برند تجاری تان مرتبط است، بپردازید و با پست هایی تعامل کنید که آن برچسب ها را بکار می برند. این مورد، عالی ترین گزینه جهت بهینه سازی برای کسب نرخ بالاتر تعامل در الگوریتم اینستاگرام 2021 است.

• فعال و به روز بودن در حیطه کاری خود

با توجه به اینکه، از دید کاربران و اینستاگرام، فعال بودن در این شبکه اجتماعی همچنان گزینه تأثیر گذاری می تواند باشد، بنابراین می توانید جهت رسیدن به موفقیت بیشتر از آن سود ببرید. می توانید به اینستاگرام نشان دهید که اکثر فالوورها به محتواهای شما علاقمند هستند، این کار را می توانید با فعال بودن خود در این فضا انجام دهید. همچنین می تواند با بروز کردن محتواهای خود، در اکسپلور کاربران، در قسمت بالای لیست قرار گرفته و پتانسیل پست هایتان را به حداکثر میزان ممکن برسانید.

• یافتن بهترین و مناسبترین زمان جهت انتشار پست های خود

برای اینکه بفهمید چه زمانی جهت منتشر کردن پست هایتان مناسب است نیاز به کمی آزمایش و خطا دارید تا متوجه شوید که فالوورهای شما چه زمانی به فعالیت بیشتری می پردازند. در آغاز، از گزارشات Instagram Analytics که برای همگان قابل دسترس بوده و هیچ گونه محدودیتی ندارد و کاملاً رایگان است، استفاده نمایید.

در صورت کلیک بر روی قسمت مخاطبان در این برنامه، و اسکرول کردن آن، می توانید زمان آنلاین بودن فالوورهای خود را مشاهده نمایید. که این داده ها بر مبنای روزهای هفته و یا ساعات شبانه روز در اختیار شما قرار می گیرد.

با مشاهده این اطلاعات، می توانید مناسبترین و بهترین زمان برای انتشار پست های خود را پیدا کنید. ممکن است به این نتیجه برسید که گذاشتن یک پست برای حساب شما، دقیقاً قبل از انجام یک فعالیت بزرگ مناسب تر باشد و یا اینکه، اگر مطلب خود را بی درنگ پس از آغاز یک رویداد منتشر کنید، بهتر خواهد بود.

بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام

• پاسخ دادن به نظرات افراد مختلف تا جای ممکن

برای اینکه در اینستاگرام دید بهتری نسبت به شما ایجاد شود، سعی کنید به نظرات افراد مختلف تا جایی که امکان دارد پاسخ دهید. زیرا این کار باعث افزایش تعداد کامنت های شما شده و تعامل بیشتری را برایتان به دنبال دارد و در واقع نوعی ثبات اجتماعی برای مطالب شما به همراه دارد.

پاسخ دادن شما به نظرات سبب می گردد تا افراد دیگر نیز تشویق شوند تا کامنت بگذارند. در صورتی که کامنت، در حد یک تشکر به خاطر جواب دادن به یک سؤال باشد، همین برای جذب مخاطبان کافی است. حتی در بعضی از موارد، می تواند سبب آغاز یک مکالمه شود، و در نتیجه، به دسترسی به افراد بیشتر، تعامل چشمگیرتر و به دنبال آن به دیده شدن پست مورد نظر و حتی پست های آینده نیز منجر گردد.

• استفاده از هشتگ گذاری، جهت دسترسی به کاربران فعال

شما می توانید با هشتگ گذاری در اینستاگرام، میزان دسترسی به محتوای خود را در جستجوهای کاربران افزایش دهید. برای اینکه این روش، بیشترین تأثیر را در اینستاگرام به دنبال داشته باشد، می توانید هشتگ هایی را انتخاب نمایید که مخاطبان هدف شما به جستجوی آن می پردازند. بنابراین با این شیوه، محتوا و سایر کاربران را کشف خواهید کرد.

هشتگ های خاص دیگری نیز وجود دارند، که مربوط به انجمن ها می باشد، که ممکن است از محبوبیت کمتری نسبت به هشتگ پست ها برخوردار باشند. اما با این حال، توسط گروه هایی که می خواهند با افراد دیگری که علاقمند به موضوعی خاص یا انجمنی هستند ارتباط برقرار کنند، به کار می رود. بازدیدهای بسیار زیادی را می توانید در این مکان ها بدست آورید.

با این که، استفاده از این هشتگ های ارزشمند در حوزه صنایع متفاوت هستند، اما شما می توانید آنها را در این زمینه نیز به کار گیرید، زیرا که به توصیف کافی از مشتری ایده آل شما می پردازد و دائماً از پست های جدیدی در رابطه با همان موضوع بهره مند می شوند. اما به یاد داشته باشید، که از این هشتگ ها، بیش از حد در پست های خود استفاده نکنید.

هشتگ چیست و قواعد هشتگ گذاری چگونه است

• اشتراک گذاری مجدد محتوای قدیمی خود در استوری ها

برای فهمیدن اینکه گذاشتن چه محتوایی در اینستاگرام می تواند سبب جلب توجه بیشتر کاربران شود، بهتر است با بکارگیری دوباره محتوای قدیمی خود، اطمینان حاصل کنید که آیا تا حد ممکن دیده می شوند یا خیر. این روش می تواند یکی از بهترین گزینه ها جهت انتقال محتوای شما به بالای لیست اکسپلور باشد تا افراد بیشتری آن را مشاهده کنند.

برخی از افراد یک پست خود را به راحتی حذف کرده و سپس جهت بارگذاری مجدد آن، همان روش قبل را انجام می دهند، اما شما می توانید آنها را بدون حذف کردن، مجدداً به اشتراک بگذارید. این کار می تواند سبب صرفه جویی در وقت شما گردد، با این حال توجه داشته باشید که به کارگیری این روش، حداقل میزان ممکن باشد. و پست های خود را با ابتکار و خلاقیت به روز رسانی کرده و جهت حذف محتوای تکراری اقدام نمایید.

• داشتن فعالیت زیاد در استوری ها

با توجه به اینکه، الگوریتم استوری های اینستاگرام مشابه الگوریتم پست ها نیست، بنابراین استوری ها از توجه ویژه ای برخوردارند. این قابلیت اینستاگرام، گزینه ای عالی جهت تعامل بیشتر در پست های شما و همچنین صحبت با فالوورهای شما و ایجاد وفاداری است. جهت استفاده از استوری ها در الگوریتم اینستاگرام 2021 می توانید از روش های زیر استفاده نمایید:

استفاده از هشتگ برند خود. کاربران با لمس هشتگ برند شما، علاوه بر مشاهده پست هایتان، یک حس اعتماد و تعلق نیز در آنها ایجاد می گردد. بکارگیری هشتگ متعلق به برند خودتان، سبب می شود مشتریان به سوی صفحه شما هدایت شده و از این طریق، تعامل به بالاترین میزان ممکن برسد. همچنین می توانید، برای اینکه محتوای شما به افراد مختلف در جستجوهایشان نمایش داده شود، به افزودن یک هشتگ موقعیت مکانی یا لوکیشن نیز بپردازید.

به اشتراک گذاشتن استوری های سایر کاربران. یکی از قابلیت های اینستاگرام این است که وقتی فردی از نام شما در استوری خود استفاده کند، شما از آن آگاه می شوید، در این صورت شما نیز می توانید استوری آن شخص مورد نظر را به اشتراک بگذارید. ضمناً با تشویق کردن فالوورهای خود، می توانید از آنها بخواهید که یکی از پست های شما را در استوری خود قرار دهند.

الهام گرفتن از هشتگ های تعاملی. هشتگ های تعاملی می تواند شامل سؤالات و نظرسنجی ها و …. باشد. برای مثال، جهت پرسیدن سؤالاتی از کاربران خود، می توانید از باکس سؤالات که این امکان را برای شما فراهم می کند، استفاده نمایید. و سپس، به انتشار پاسخی که به سؤالات شما می دهند، در استوری اینستاگرام خود بپردازید. با این کار می توانید محتوای بیشتر و متنوع تری تولید نمایید که دنبال کننده های شما با آنها به راحتی ارتباط و تعامل برقرار کنند.

نکته: برای اینکه پست های خود را در استوری به اشتراک بگذارید، در پایین پست مورد نظر خود، بر روی دکمه پیام بزنید و گزینه ” افزودن به استوری” (Add to your story) را انتخاب نمایید، بعد از آن، با تغییر سایز آن، و همچنین ویرایش متن و سایر موارد، می توانید آن را منتشر کنید.

• استقبال کردن از دایرکت ها

دایرکت اینستاگرام، به دلیل افزایش روز افزون استفاده از برنامه ها و همچنین چت کردن، از محبوبیت بیشتری برخوردار شده است. در صورتی که کاربران به دایرکت شما پیام بیشتری بفرستند، سبب افزایش تعامل آنها با شما می شود. این پیام های خصوصی اغلب می تواند چت ها و مکالمات طولانی تر را در بر گیرد، و فرصتی برای شما جهت گسترش یک ارتباط فردی می باشد.

این کار، وقتی که جهت ایجاد ارتباط با کاربران، از یک پیام رسان مستقیم استفاده می کنید، نیز جواب می دهد. می توانید از طریق استوری پیامی را ارسال کنید، و با مشتریان خود، اینفلوئنسرها و همچنین شرکای بالقوه خود که قصد کار کردن با آنها را دارید، در ارتباط باشید.

لازم به ذکر است که این استراتژی دارای مقیاس خوبی نمی باشد، از این رو، باید به انتخاب افرادی که می خواهید به آنها نزدیک شوید و ارتباط برقرار کنید، بپردازید. در پی شرکا یا اینفلوئنسر هایی که می خواهید با آنها ارتباط برقرار کنید و یا همکاری نمایید، باشید و همچنین به دنبال مشتریانی، که با توجه به کامنت هایشان، به نظر می رسد که به کمک نیاز دارند باشید، و به طور مجزا بر روی هر یک از مکالمات تمرکز کنید.

• گسترش دادن کسب و کارتان از طریق تبلیغات و همکاری با افراد تأثیرگذار در اینستاگرام

تبلیغات در اینستاگرام، یکی از سریع ترین روش ها جهت دسترسی بیشتر افراد به حساب شما می باشد. جهت گسترش و افزایش مخاطبان خود، می توانید با افراد تأثیر گذار ارتباط برقرار نمایید. قرار دادن تبلیغات در اینستاگرام شامل هزینه زیادی نشده ولی در صورتی که در این امر دقت لازم را به خرج ندهید می تواند برای شما دردسر ایجاد نماید، پس با در نظر گرفتن تمام زوایا و داشتن انتخاب درست، می تواند مزایا و فواید زیادی را برای شما به دنبال داشته باشد.

از طریق جذاب کردن استوری اینستاگرام خود، با گرافیک ها و موشن های عالی، می توانید به تبلیغ محصولات خود بپردازید. در این صورت، مشتریان بالقوه به آنها علاقمند شده و با برقراری ارتباط با پیج شما، سبب نمایش بیشتر محتواهای شما می گردند و از این طریق شما را یاری می کنند. حتماً به منظور انجام تبلیغات در اینستاگرام، بودجه ای را در نظر بگیرید، به ویژه اگر در اینستاگرام یک تازه وارد محسوب می شوید، با این کار، هزینه های خود را می توانید کنترل نمایید.

روش های بازاریابی در اینستاگرام

سخن پایانی

با بکارگیری این راهکارها جهت داشتن بهترین عملکرد از دید الگوریتم اینستاگرام 2021، در زمینه کسب و کار خود به رشد و توسعه چشمگیری دست خواهید یافت. با اینکه، بیشتر افراد در پی به دست آوردن فالوورهای بیشتر در اینستاگرام هستند و بر آن تمرکز می کنند، شما با راهکارهای مناسبی که جهت بازاریابی در پیش گرفته اید، که با الگوریتم اینستاگرام 2021 نیز مطابقت دارد، می توانید سبب رونق بیشتر کسب و کار خود شوید. صمناً توجه داشته باشید که الگوریتم اینستاگرام 2021 نیز می تواند تغییر کند، اما نحوه برقراری ارتباط و تعامل قابل تغییر نیست.

تنها، منتشر کردن منظم محتواها و مطالب در اینستاگرام، جهت دستیابی به بهترین عملکرد و کسب بیشترین مزایا کافی نیست، بلکه باید علاوه بر ایجاد ارتباط با کاربران موجود در اینستاگرام، بر تولید محتوای با کیفیت نیز تمرکز کنید. یادتان باشد که در الگوریتم اینستاگرام، همیشه تغییرات ایجاد می گردد، اما با کشف روش های جدید و شگفت انگیز قادر خواهید بود که به مخاطبان و کاربران مورد نظر خود دست پیدا کنید و سبب برقراری تعامل بیشتر و در نتیجه افزایش رونق کسب و کار خود شوید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *