فواید کامنت منفی(تأثیر کامنت منفی در رشد پیج اینستاگرام!)

در این مقاله می‌خواهیم در مورد تأثیر این کامنت‌ها در رشد پیج و جذب فالوور با شما صحبت کنیم. البته منظور ما از کامنت‌های منفی قطعاً کامنت‌هایی که حاوی کلمات توهین آمیز و نامناسب هستند نیست و می‌خواهیم در مورد مابقی کامنت‌های منفی صحبت کنیم.

همه شما می‌دانید که هنگامی که پست یا ویدئویی را در صفحه‌ی پیج خود منتشر می‌کنید. این پست یا ویدئو با نظرات و انتقاداتی از سوی کاربران همراه است که شما باید به این کامنت‌ها توجه کافی را داشته باشید و به آن‌ها به طور کاملاً منطقی و مناسب پاسخ دهید.

برخورد با کامنت منفی

کامنت منفی، اما اثر مثبت!

مسلماً کامنت‌هایی که کاربران به اشتراک می‌گذارند همیشه مثبت نیستند و گاهی ممکن است مابین این کامنت‌های مثبت تعدادی کامنت منفی هم به چشم بخورد که شما شاید در وهله‌ی اول ممکن است با دیدن این کامنت‌ها ناراحت شوید و آنها را از صفحه‌ی خود پاک کنید یا به این فکر بیفتید که آن فالوور را بلاک کنید.

ولی بدانید که این کامنت‌ها هم می‌توانند باعث رشد پیج شما شوند و تأثیر مثبت زیادی را در جذب فالوور داشته باشند.

همه ی ادمین ها و بلاگرها زمانی که یک پست را در پیج خود بارگذاری می کنند به دنبال آن هستند تا افراد زیادی با ارسال کامنت های مثبت، به رویکرد و محتوای آن ها صحه بگذارند. البته این از خصلت انسان است که همواره به دنبال تایید شدن می باشد. اما گاهی اوقات بر خلاف جهت باورهای فرد، عده ای از کاربران نسبت به آن پست عکس العمل نشان داده و با انتقاداتی اصطلاحا اقدام به ارسال کامنت منفی می کنند.

اغلب ادمین ها و بلاگرهایی که از اصول و مبانی بلاگری بی اطلاع هستند سریعا نسبت به آن کامنت گارد گرفته و با پاسخی کوبنده و سرشار از کنایه ها اقدام به دفاع از محتوای خود می کنند! البته اگر کامنت را از زیر پست خود حذف نکنند!

این کار به شدت توسط متخصصان این حوزه نهی شده است زیرا دارای بار بسیار منفی برای پیج شما می باشد که در طول دراز مدت می تواند جلوه ی پیج شما را مخدوش کند. به همین منظور نیاز است که ابتدا آرامش خود را حفظ کرده و خشم خود را سرکوب کنیم. زیرا تصمیم گیری در مواقع عصبانیت، معمولا عواقب ناگواری را به دنبال خواهد داشت.

ابتدا به عنوان یک صاحب پیج بایستی به این باور برسید که قرار نیست همه ی افراد موافق محتوای شما باشند یا اصلا قرار نیست که همیشه حق با شما باشد و هیچگاه مطلب اشتباهی منتشر نکنید! شما هم انسان هستید و انسان هم جایز الخطاست. شاید عده ای معتقد باشند که شخص کامنت گذار اشتباه کند، البته که این موضوع هم پذیرفته شده و قابل قبول است. اما نباید از اصل موضوع که انتقاد است غافل شویم. اگر به عنوان یک شخص کارکشته و با تجربه پیج خود را بررسی کنیم، متوجه خواهیم شد که کامنت منفی سراسر مزیت است!

نقاط کور خودت را کشف کن!

اولین موردی که می‌توان به آن توجه کرد این است که جنبه‌ی مثبت و سازنده‌ی این کامنت‌های منفی را در نظر بگیریم و با این دید به این کامنت‌ها نگاه کنیم که ممکن است در رشد پیجتان تأثیرگذار و سازنده باشند.

برخورد با کامنت منفی اینستاگرام

سعی کنید همه‌ی کامنت‌های خود را بررسی کنید و به دقت مطالعه کنید و اگر کامنت منفی را در بین کامنت‌های خود دیدید با صبوری و دقت کامل آن را بخوانید و اگر پیام حاوی مطلب خاصی نبود از کنار آن رد شوید ولی اگر حاوی پیام خاصی بود می‌توانید به نفع پیج خود استفاده کنید.

همواره به دنبال این باشید که از طریق کامنت منفی به خودسازی برسید. همه ی انسان ها با توجه به اینکه کمال گرا بوده و معمولا نقاط قوت خود را می بینند، کمتر از معایب خود مطلع می شوند. زیرا طبع انسان به گونه ایست که تمایل دارد تا از او تعریف شود تا اینکه او را مورد نقد و سرزنش قرار دهند. در همین راستا اگر به طور منطقی کامنت های منفی را مورد بررسی و تحلیل قرار دهید، به راحتی قسمت های پنهان از محصول یا خدمات خود را شناسایی کرده و با یک برنامه ریزی صحیح آن را مرتفع خواهید کرد.

نکته ی دیگر اینکه کامنت منفی گام های بعدی شما را محکم تر می کند. زمانی که اقدام به تولید یک محتوای فروشگاه یا تبلیغاتی یا… می کنید و با کامنت منفی روبرو می شوید، قطعا دارای اشکالات چشمگیری بوده اید که افراد به آن واکنش نشان داده اند. پس این دسته از کامنت ها به مرور زمان عیوب شما در تمامی قسمت های فنی و غیرفنی را مرتفع خواهد کرد.

به عنوان مثال اگر شما دارای یک پیج فروشگاهی هستید و از طرف کاربران خود کامنت‌ منفی در مورد آن کالا و خدمات دریافت کردید با صبوری و دقت فراوان آن کامنت را بررسی کنید و ببینید که مشکل کار از کجاست و سعی در برطرف کردن آن کنید یا اگر بلاگر هستید و کامنت منفی دریافت کردید درصدد پیگیری و رفع آن عیب مطرح شده از سوی کاربر مورد نظر باشید.

سعی کنید در پاسخ به کامنت‌های منفی مراقب کلمات و جملاتی که به کار می‌برد باشید. و با نهایت احترام و به درستی به آنها پاسخ دهید به خصوص اگر پیج فروشگاهی دارید. به این نکته بسیار دقت کنید زیرا که طرز بیان و صحبت شما می‌تواند تأثیر بسزایی در جذب فالوور و رشد پیج شما داشته باشد.

اعتماد سازی

دومین موردی که باید به آن توجه کرد این است که کامنت‌های منفی می‌تواند باعث افزایش تعامل شما با کاربر شود. شاید به این فکرکنید که پاسخ دادن به کامنت‌های منفی چه فایده‌ای برای شما می‌تواند داشته باشد و به جز تلف کردن وقت و زمان فایده دیگری برای شما ندارند.

کامنت منفی

ولی بدانید که وقتی شخصی یک کامنت‌ منفی را در زیر پست شما میگذارد، ممکن است این کامنت از طرف اشخاص مختلف مورد توجه قرار گیرد و آنها هم نظرات خود را راجع به آن بیان کنند و لابه لای این نظرات علاوه بر بالا رفتن تعامل در پیج شما، احتمال دارد نظراتی وجود داشته باشد که کاملاً مفید و مورد توجه باشند و شما می‌توانید از این نظرات در جهت افزایش فالوورها و رشد پیج خود استفاده کنید.

اگر کمی زرنگ باشید، و در مواجهه با کامنت منفی سنجیده عمل کنید، می توانید اعتماد کاربران را به خود جلب کنید، البته مشروط به اینکه در حوزه ی مربوطه تخصص لازم را داشته باشید. زمانی که شخصی در کامنت ها اقدام به انتقاد از شما می کند، بدین معناست که تخصص شما را به چالش کشیده است و اگر شما از تخصص کافی برای رفع این چالش برخوردار باشید و با یک پاسخ منطقی خود را پیروز این میدان کنید، هر کاربری که صحبت های شما در کامنت ها را بخواند به توانایی شما ایمان پیدا خواهد کرد.

کاربری که زنجیره ی کامنت ها را مطالعه میکند، به این نتیجه خواهد رسید که شما چقدر در زمینه ی کاری تان دارای علم و دانش هستید که توانسته اید به خوبی شخص را قانع کنید!

هرچه تعامل شما با کاربران بیشتر باشد احتمال ورود پست ها و هشتگ‌های شما به اکسپلور بیشتر می‌شود و به دنبال آن تعداد فالوورهای شما افزایش می‌یابد.

رفع ابهام برای تنبل ها !

سومین مورد هم این است که معمولاً افراد در اینستاگرام به دنبال برقراری ارتباط با بقیه هستند. و می‌خواهند هر روز ارتباطشان را بیشتر و بهتر کنند. اگر شما هم از این دسته افراد هستید، پس بدانید وقتی که شما به کامنت‌های منفی پاسخ می‌دهید باعث می‌شوید یک سری ابهاماتی که ممکن است برای بقیه پیش آید برطرف شود و از این طریق ارتباط و تعاملتان با افراد بیشتر می‌شود و هنگامی که مخاطب متوجه شود که شما علاوه بر کامنت‌های مثبت به کامنت‌های منفی هم توجه دارید و به آنها پاسخ می‌دهید، به پیچ شما اعتماد می‌کنند و شما را فالو می‌کنند و حتی ممکن است پیج شما را به بقیه افراد هم معرفی کنند.

در بستر اینستاگرام، معمولا کاربران تنبلی وجود دارند که در مورد محتوای شما سوال یا ابهامی دارند. این افراد بنا به دلایل مختلف از اینکه سوال خود را در کامنت ها یا دایرکت مطرح کنند، امتناع می کنند. این عدم پرسش سوالات سبب می شود که آن ها روز به روز نسبت به شما و خدماتتان بی اعتنا تر شوند. حال اگر شخصی در قالب کامنت منفی اقدام به پرسیدن سوال یا ابهامی کند و شما به آن پاسخ دهید، قطعا ابهام اشخاص دیگر هم مرتفع شده و به پیج شما دلگرم تر می شوند.

جلب توجه هوش مصنوعی اینستاگرام

اخیرا اینستاگرام با توجه به هوش مصنوعی بسیار قوی که برای شبکه ی اجتماعی خود قرار داده و همچنین الگوریتم های سختی که برای آن تعریف کرده است، کار را برای بسیاری از کاربران سخت کرده است. هوش مصنوعی فعلی مانع از این می شود که افراد بتوانند به سرعت رشد کرده و بر تعداد دنبال کننده های خود بیفزایند.

یکی از معیارهایی که هوش مصنوعی برای بالا بردن پیج شما دارد، میزان مشارکت در لایک و کامنت می باشد. هنگامی که شما به کامنت منفی در زیر پست خود پاسخ می دهید و پس از آن بحث مجددا منجر به کامنت های متعدد می شود، هوش مصنوعی پیج شما را به عنوان یک پیج با مشارکت بالا شناسایی کرده و برای عده ی زیادی از فالوورهایتان در صف اول اکسپلور اینستاگرام قرار می دهد.

برای استفاده ی بیشتر از این مزیت، می توانید پس از اینکه کامنت منفی زیر پست شما ارسال شد، استوری بگذارید و در آن از فالوورهایتان بخواهید که در بحث ها شرکت کرده و نظراتشان را اعلام کنند. این عامل باعث خواهد شد تا محتواهای شما بیشتر دیده شده و نتیجه ی مطلوب تری را کسب کنید.

در مجموع همواره تلاش کنید تا از هر چالشی که گمان می کنید کار را برای شما سخت می کنند، یک پل برای رسیدن به نتایج مطلوب تر استفاده کنید. همین موضوع کامنت منفی که برای عده ی کثیری از ادمین ها دغدغه به حساب آمده و نسبت به آن مقابله می کنند، می تواند به نقطه ی عطفی در جهت رسیدن به نتایج عالی به حساب بیایند.

در نظر داشته باشید که پاسخ منفی به کامنت منفی، نتایج منفی به دنبال خواهد داشت! اما اگر با آن منطقی برخورد کنید، قطعا نتایج مثبتی خواهید گرفت.

4 کامنت برای “فواید کامنت منفی(تأثیر کامنت منفی در رشد پیج اینستاگرام!)

    • لایک تایم says:

      سلام بزرگوار، بله عمل به موارد بالا و البته داشتن تجربه در این زمینه خیلی میتونه کمک کنه ، البته حفظ کردن اعتماد بنفس در این شرایط خیلی میتونه کمک کنه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *