22 راه برای فروش بیشتر در اینستاگرام

در این مقاله سعی کرده‌ایم تا روش‌های کوتاه و کاربردی را برای فروش بیشتر در اینستاگرام تجربه کنید، دقت کنید که این روشها به تنهایی جواب نمی‌دهد و حتی شاید به چشم هم نیاید اما استفاده همزمان از آنها می‌تواند معجزه‌ای در فروش شما ایجاد کند.

1- گذاشتن اطلاعات سایت در بیو

اگر شما سایتی برای خرید آنلاین دارید بهتر است که لینک آن را در بیوی پیج خود بگذارید، زیرا کاربر بعد از ورود به پیج با اولین ناحیه‌ای که روبرو می‌شود بیو است. با گذاشتن سایت در بیو می‌توانید کاربر را برای خرید به سایت خود هدایت کنید.

2- جلب توجه کاربر

می‌توانید هر از چند گاهی یک پست گذاشته و در آن بنویسید که “برای دیدن تخفیف‌ها و جدیدترین محصولات وارد لینک شوید” و یا یک جمله شبیه به این جمله!
می‌توانید این متن را در بیو هم بگذارید یا از هایلایت استفاده کنید.

3- استوری کردن نظرات مشتریان

اگر کاربری از خرید شما راضی بود می‌توانید آن را استوری کنید، این کار می‌تواند باعث اعتماد بقیه فالوورها شود و هم چنین باعث فروش بیشتر شما ‌شود. شما می‌توانید خلاقیت بیشتری داشته و از کاربرانی که از کالاهای شما راضی بوده‌اند درخواست کنید که یک فیلم از خودشان گرفته و برای شما ارسال کنند و با پست و استوری کردن آن شاهد افزایش فروش خود باشید!

4- عکس‌های با کیفیت از محصول

داشتن عکس‌هایی با کیفیت و با نورپردازی خوب با نمایش جزئیات و هم چنین کپشن عالی با شرح مشخصات محصول، می‌تواند کمک شایانی برای فروش شما کند.

5- تخفیف دوره‌ای

می‌توانید با گذاشتن تخفیفات دوره‌ای و یا فصلی برای محصولات، کاربران را مجاب به خرید کنید. با گذاشتن تخفیفات در روزهای خاص مانند شب یلدا، عید نوروز و …. می‌توانید از حال خوب کاربران در آن روز استفاده کرده و فروش خود را بیشتر کنید!

6- گذاشتن امتیازات خاص برای کاربران خاص

شما می‌توانید برای کاربرانی که فعالیت بیشتری در پیج شما دارند یا خرید بیشتری از شما کرده‌اند، امتیازات خاص مانند تخفیفات، ارسال هدیه و … در نظر بگیرید. این کار بقیه کاربران را متمایل به خرید کردن می‌کند، تا از آن امتیازات بهره مند شوند.

7- گذاشتن امتیازات خاص (تخفیفات و …. ) در استوری

شما می‌توانید یک سری تخفیفات با مدت محدود را در استوری خود بگذارید، تا علاوه بر پیگیر بودن استوری شما توسط افراد، میزان بازدید استوری شما نیز بالا رود.
توجه کنید که تخفیفات و امتیازاتی که در استوری می‌گذارید مربوط به همان روز باشد و یک تخفیف کلی را در استوری نگذارید.

8- ایجاد امتیازات در لایو

در این نوع تبلیغ کاربران یک احساس منحصر به فرد می‌کنند زیرا آن تخفیف فقط در آن لایو و به افراد حاضر در آن لایو تعلق می‌گیرد. حتماً چند روز قبل از لایو، در استوری یا پست از وجود چنین تخفیف و امتیازی در لایو پیش رو اطلاع رسانی کنید.

9- کمک گرفتن از اینفلوئنسر

معمولاً اینفلوئنسرها مورد توجه و اعتماد افراد هستند، می‌توانید از آنها کمک بگیرید تا برای شما تبلیغ انجام دهند، البته این روش هزینه در بردارد اما نتیجه‌ی حاصله شما را شگفت زده می‌کند. هم چنین در این روش راهی برای دستیابی به فالوورهای جدید برای شما باز خواهد شد.

10- پیش نمایشی از محصولات آینده

اینستاگرام یک بستر عالی و منحصر به فرد برای ایجاد تبلیغات و سر و صدا برای محصولاتی است که قرار است در آینده تولید یا رونمایی کنید. شما می‌توانید از خلاقیت بیشتری استفاده کنید و یک سری سرنخ‌ها به فالوورها بدهید و از آنها بخواهید که حدس بزنند که چه محصولی قرار است در آینده رونمایی کنید، حتی می‌توانید برای کاربرانی که درست حدس زدند جایزه در نظر بگیرید، با این روش تعامل شما با کاربر بیشتر خواهد شد.

11- قرار دادن لینک وب سایت در استوری

برای استرسی راحت تر و سریع تر می‌توانید گاهی لینک وب سایت خود را در استوری قرار دهید. با این روش اگر فالوورها با سایت شما آشنایی نداشته باشند، می‌توانید به آنها اطلاع رسانی کنید.

12- پروفایل خود را بسازید

می‌توانید یک توضیح جذاب و زیبا برای معرفی خود یا محصول خود در بیو بنویسید. به طوری که کاربران دلیلی برای دنبال کردن شما داشته باشند.

13- چیدمان پیج را اصلاح کنید

چیدمان و ظاهر پیج شما ویترین مغازه‌ی شماست. سعی کنید به ظاهر و چیدمان پیج اهمیت دهید، از عکس‌های با کیفیت و قالب‌های خاص برای پست‌های خود استفاده کنید.

چگونه یک پست جذاب در اینستاگرام بسازیم

14- استفاده از ویدئو

با ساخت ویدئوی جذاب با تدوین خوب از نحوه استفاده از محصول، می‌توانید افراد زیادی را جذب محصول خود کنید. یا می‌توانید از خریداران محصولات خود درخواست کنید که در زمان استفاده از محصول از خود فیلم گرفته و برای شما ارسال کنند.

15- ایجاد سایت فروشگاهی

ایجاد سایت فروشگاهی باعث فروش چند برابری شما می‌شود. پیج‌هایی که دارای سایت فروشگاهی هستند از اعتماد بیشتری بین کاربران برخوردارند. می‌توانید با پرداخت هزینه‌ای نه چندان زیاد یک سایت فروشگاهی برای خود فراهم کنید.
افراد زیادی هستند که این خدمت را به شما ارائه می‌دهند.

16- ایجاد حساب بیزینس

اگر حساب اینستاگرام شما معمولی است آن را تبدیل به حساب تجاری (بیزینس) کنید. با این روش می‌توانید آمارهای کامل و خوبی از پست‌ها و بازدیدهای خود بدست آورید. تحلیل این اطلاعات کمک شایانی به فروش بیشتر شما می‌کند.

آموزش اکانت بیزینس اینستاگرام

17- تولید محتوای آموزشی

سعی کنید پیج شما فقط فروشگاهی نباشد. از محتوای آموزشی هم استفاده کنید. با این روش کاربران بخاطر محتوای آموزشی شما هم که شده شما را دنبال می‌کنند. سعی کنید محتوایی آموزشی جذاب و منحصر به فرد داشته باشید، تا کاربران را به خود جذب کند.

18- استمرار در فعالیت پیج

استمرار پیج شما یعنی استمرار فروشگاه و مغازه شما !
خیلی حس بدی به کاربر منتقل می‌شود زمانی که وارد پیج شده و با یک پیجی مواجه شود که ماههاست فعالیت نداشته است. سعی کنید اطلاعات و فعالیت خود را به روز نگه دارید و همیشه اخبار جدید از محصولاتتان ارائه دهید. استمرار فعالیت پیج شما باعث ایجاد حس اعتماد بین کاربران شما می‌شود.

19- تعامل با فالوورها

با افراد پیج تان تعامل داشته باشید. این تعامل می‌تواند با ایجاد نظرسنجی، مسابقه و …. ایجاد شود.
این تعامل را با افرادی که از شما خرید کرده‌اند بیشتر کنید، این افراد مشتریان بالقوه شما هستند. احتمال این که این افراد از شما دوباره خرید کنند بیشتر است. با این روش با یک تیر دو نشان میزنید، هم با کاربران تعامل دارید و هم خدمات پس از فروش ارائه می‌دهید.

معجزه تعامل با فالوور

20- پشت صحنه‌ی کارتان را منتشر کنید.

پشت صحنه‌ی کارتان یکی از عواملی است که باعث ایجاد حس اعتماد و افزایش فالوور می‌شود. نشان دادن پشت صحنه کارتان به کاربران این حس را می‌دهد که کسب و کارتان واقعی است. کاربران تمایل به دیدن تصویر واقعی در دنیای مجازی دارند. سعی کنید مراسماتی که در محل کار می‌گیرید را به صورت فیلم با تدوین خوب در آورید و در پیج خود منتشر کنید.

21- تبلیغات اصولی

تبلیغات یک روش عالی برای گسترش کسب و کارتان است. حتماً به این نکته توجه کنید که تبلیغات اصولی انجام دهید، از تبلیغات جلف که در خور کسب و کارتان نیست بپرهیزید. اگر می‌خواهید از اینفلوئنسر برای تبلیغات استفاده کنید، سعی کنید فردی را انتخاب کنید که مورد قبول کاربران باشد تا تأثیر بیشتری در فالوورهای شما داشته باشد.

روش های بازاریابی در اینستاگرام

22- شوخ طبع باشید

منظور از شوخ طبعی، جلفی نیست. شوخ طبعی یکی از راههای افزایش فالوور است. می‌توانید در کپشن‌ها یا تصاویر محصولات از این روش استفاده کنید.
دقت داشته باشید که شوخ طبعی را از حد نگذرانید زیرا باعث می‌شود که کاربران پیج شما را زیاد جدی نگیرند و نتیجه عکس داشته باشد. از شوخ طبعی به اندازه‌ای استفاده کنید که کاربران را تشویق به خواندن کپشن یا دیدن عکس‌ها و پستهای شما کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *