نحوه کسب درآمد از اینستاگرام به شکل حرفه ای

آشنایی با کسب درآمد از اینستاگرام به شکل حرفه ای

در حال حاضر اکثر افرادی که از گوشی هوشمند برخوردارند، شبکه اجتماعی اینستاگرام را بر روی آن نصب کرده اند. بنابراین، کسب درآمد از اینستاگرام با توجه به مخاطبان بسیار زیاد این شبکه اجتماعی، می تواند یکی از گزینه های مناسب و جذاب در این زمینه محسوب گردد. نحوه کسب درآمد از اینستاگرام را به شکل حرفه ای در این مقاله برای شما شرح خواهیم داد.

در صورت عدم استفاده از شبکه اجتماعی اینستاگرام جهت کسب درآمد، بهتر است با توجه به تبدیل شدن این پلتفرم به یکی از بخش های مهم و اصلی هر تجارتی، یک تجدید نظر اساسی در این زمینه انجام دهید. آمار و ارقام حاکی از این است که میزان درآمدزایی کسب و کارها در این شبکه، سبب شگفتی و حیرت هر فردی می گردد.

از آنجا که اینستاگرام را می توان به عنوان یک کارخانه پول سازی به شمار آورد، چرا به راه اندازی کسب و کار خود در اینستاگرام نپردازیم؟ اگر فعالیت درست و هدفدار را در این شبکه اجتماعی در پیش گیرید، درآمدهای فوق العاده ای را کسب خواهید کرد. قبل از اینکه آموزش نحوه درآمدزایی در اینستاگرام را شروع کنیم، به ارائه و ارزیابی آمار جالبی در این حوزه می پردازیم.

بهتر است به این آمار و ارقام توجه نمایید

طبق گزارش شرکت مادر اینستاگرام یا فیس بوک در ماه ژوئن سال 2018، تعداد کاربران اینستاگرام توانسته است از مرز 1 میلیارد نفر بگذرد و در سراسر جهان به عنوان یکی از پرطرفدارترین و مشهورترین اپلیکیشن های اجتماعی بدل شود. همچنین بر اساس آمارها، به منظور کسب و درآمد از این شبکه اجتماعی، تاکنون بالغ بر 25 میلیون شرکت در سراسر دنیا به استفاده از اینستاگرام روی آورده اند و به فروش محصولات و خدمات خود با این روش می پردازند. علاوه بر آن، روزانه بیشتر از 200 کاربر این شبکه اجتماعی، اقدام به مشاهده حداقل یک پروفایل کاری می کنند.

رشد کاربران اینستاگرام

کسب و کار در اینستاگرام را می توان با در نظر گرفتن این آمار یکی از راه های هوشمندانه به منظور فروش هر چه بیشتر محصولات و پیشرفت و توسعه تجارت خود دانست. با توجه به مطالب ذکر شده، احتمالاً حیرت زده شده اید و علاقمندید تا کسب درآمد از اینستاگرام را با سرعت بیشتری آغاز نمایید، اما انجام این کار بایستی با پیمودن مراحلی خاص و به صورت گام به گام انجام شود. در این مقاله، ما به هر آنچه که شما در این شبکه اجتماعی به منظور کسب درآمد نیازمندید، می پردازیم.

 

پیمودن مراحل کسب درآمد از اینستاگرام به صورت گام به گام

آنچه را که شما باید جهت کسب درآمد از اینستاگرام بیاموزید، روش درست درآمدزایی از این شبکه اجتماعی می باشد که انجام آن، کار دشوار و پیچیده ای نخواهد بود. به شرح کامل این مراحل در ادامه این مقاله پرداخته می شود. و شما سعی کنید تک تک این مراحل را در اکانت کاری خود دنبال کنید تا از این طریق موفق به جذب مشتریان بیشتری شوید و آنها را تبدیل به مشتریان دائمی و وفادار خود نمایید.

1-ایجاد یک حساب کاربری در اینستاگرام

دو نوع حساب کاربری در اینستاگرام وجود دارد:

  • حساب شخصی
  •  حساب کاری

استفاده از حساب کاری به منظور راه اندازی کسب و کار در اینستاگرام، توصیه می شود و می توانید نام برند خود را به عنوان نام اکانت تان در نظر بگیرید. این امر به مشتریان فعلی شما و افراد علاقمند کمک می کند تا به سهولت شما را بیابند و همچنین سبب آگاهی مشتری از برند شما می گردد.

برخی از مدیران کسب و کار، جهت ارائه خدمات و فروش محصولات و کالاهای خود به استفاده از اکانت شخصی روی می آورند. به این مدیران پیشنهاد می کنیم که جهت تبدیل اکانت شخصی به اکانت کاری گام بردارند.

2-تعریف یک استراتژی درجه یک برای اکانت کاری خود

یکی از بخش های مهم و اساسی کسب و کار در اینستاگرام، مشخص کردن استراتژی می باشد. نحوه جذب و راهنمایی کاربران و تبدیل آنها به مشتری و همچنین تعیین نوع پست ها جهت انتشار، از جمله مواردی است که با تعیین استراتژی به آنها دست می یابید. تعیین مخاطبان هدف را می توان اولین گام جهت مشخص کردن استراتژی به شمار آورد.

در این حالت باید به بررسی افرادی که محصولاتتان مناسب آنهاست پرداخته و ببینید چه سن و سال و شخصیتی را شامل می شوند. بعد از مشخص کردن مخاطبان هدف، آنگاه نحوه بیان و زبان شما تعیین شده و در نهایت از نوع تبلیغات و پست هایی که باید اقدام به انتشار آنها کنید، آگاهی پیدا می کنید. به طور کل، به منظور کسب درآمد از اینستاگرام، تعیین و معرفی استراتژی باید از اولویت های شما باشد.

به منظور شناخت مخاطبان هدف خود می توانید از آمار ارائه شده در جدول زیر استفاده کنید که نشانگر رنج سنی کاربران فعال می باشد.

رده سنی افراد در اینستاگرام

همانگونه که ارقام نشان می دهد بیشتر افراد فعال در اینستاگرام جوان بوده، از این رو باید اینگونه کاربران را مورد توجه قرار دهید. به دسته بندی کاربران تان پیش از آغاز فعالیت در اینستاگرام، از لحاظ نیازها و سن و سال پرداخته و از طریق بازدید از صفحه کاری رقبایتان، بررسی کنید که کاربرانشان چه محدوده سنی را شامل می شوند.

• تعریف اهداف خرد و کلان

به تعریف اهداف خرد و کلان خود به عنوان مرحله دوم کسب درآمد از اینستاگرام بپردازید. از ویژگی های این اهداف می توان به قابل سنجش بودن، واقع بینانه بودن، زمان بندی آن، مشخص بودن و قابلیت دسترسی به آن اشاره نمود. می توانید به منظور ارزیابی و سنجش عملکرد خود، نظرات یا کامنت ها، تعداد پسندها، تعداد بازدیدها و دنبال کنندگان خود را مورد بررسی قرار دهید.

تعیین اهداف در اینستاگرام

• معیارهای ارزیابی و سنجش

 بررسی تعداد اکانت های منحصر به فرد و خاصی که از محتوای شما بازدید به عمل آورده اند.
 ارزیابی تعداد کل بازدیدها
 بررسی نرخ رشد فالوورها که میزان آگاهی کاربران از برندتان را نشان می دهد.
 بررسی تعداد مشتریانی را که از معرفی محصولات خود در این شبکه اجتماعی بدست آورده اید.
 بررسی میزان تعامل با توجه به نرخ لایک ها و اشتراک گذاری پست های شما

• رعایت نظم و ترتیب

مشخص کردن تعداد استوری و پست های مورد نیاز به صورت روزانه یا ماهانه، قدم آخر جهت تعریف استراتژی می باشد. فقط نوشتن استراتژی در این مرحله کافی نبوده، بلکه داشتن یک برنامه ریزی دقیق برای پست هایتان را نیز می طلبد. از آنجا که اینستاگرام نیز دارای الگوریتم ها و ربات های مختلفی همانند دیگر شبکه های اجتماعی است، از این رو، این الگوریتم ها به بررسی نظم و ترتیب که از اصول اولیه می باشد، می پردازند.

نظم و انضبات در اینستاگرام

بنابراین شما بایستی برنامه ریزی مناسبی را از قبل برای این عامل مهم انجام دهید تا از این طریق بتوانید به روند کسب و کار خود در اینستاگرام سرعت ببخشید.

•استفاده از اینسایت (Insights) جهت کسب درآمد از اینستاگرام

ابزار اینسایت به شما کمک می کند تا از زن یا مرد بودن کاربرانتان بر حسب درصد اطلاع پیدا کنید و این ابزار تنها در اکانت های کاری اینستاگرام فعال می باشد. علاوه بر آن این ابزار سبب می شود که بتوانید زمان فعالیت کاربران و همچنین رنج سنی و ملیت آنها را نیز مشاهده نمایید.

3-معرفی اکانت کاری خود به عالی ترین شکل

شما باید قادر به ارائه اساسی ترین و مهمترین اطلاعات در رابطه با تجارت خود و با توجه به آنچه که کاربر باید بداند در قسمت پروفایلتان باشید. بیو (Bio)که دارای ظرفیت تنها 150 کاراکتر می باشد در بخش زیرین تصویر پروفایل واقع است، بنابراین از این قسمت می توانید به معرفی کسب و کار خود به شکل خیلی خلاصه برای کاربر بپردازید. لازم به ذکر است که در این قسمت بهتر است به موارد زیر توجه نمایید:

  •  اشاره به هدف و ندای اصلی برندتان
  •  بکار بردن نام برندتان برای ایجاد نام کاربری یا یوزرنیم
  •  استفاده از هشتگ های پرکاربرد کسب و کار خود
  •  وجود فضای سفید بیشتر در بیو باعث می شود کاربر جهت خواندن این بخش تمایل زیادتری از خود نشان می دهد.
  •  استفاده از شکلک ها یا همان ایموجی، جذابیت این بخش را در پی داشته و رغبت کاربر جهت خواندن را بیشتر می کند.
  •  می توانید آدرس وب سایتی ( در صورت وجود) را که اقدام به راه اندازی آن جهت کسب و کار خود نموده اید، در قسمت Bio بنویسید.

• نحوه انتخاب تصویر پروفایل

استفاده از لوگوی خود به عنوان تصویر پروفایل کسب و کارتان می تواند مناسب ترین انتخاب شما باشد. جهت جلب اعتماد مشتری و همچنین افزایش اعتبار برندتان بهتر است از تصویر لوگوی خود در همه شبکه های اجتماعی به عنوان عکس پروفایل استفاده کنید.

4-تولید محتوا به نحوی که سبب اعتبار برند شما گردد

یکی از مواردی که می تواند باعث کسب درآمد بیشتر شما از اینستاگرام و همچنین موفقیت و معرفی بهتر برندتان گردد، تولید و انتشار مناسب ترین و بهترین محتوا می باشد. از این رو قصد داریم در ادامه مقاله، نحوه تولید بهترین محتوا و ویژگی های آن را در اینستاگرام شرح دهیم:

• تولید و انتشار ویدئوها و تصاویر درجه یک

با توجه به اینکه شبکه اجتماعی اینستاگرام به منظور انتشار و اشتراک گذاری ویدئوها و تصاویر در اختیار کاربران قرار گرفته، از این رو، باید توانایی تولید و منتشر کردن تصاویر عالی و درجه یک مربوط به خدمات و محصولاتتان را داشته باشید. برای مثال اگر در زمینه فروش لباس فعالیت می کنید، به انتشار تصاویری زیبا و فوق العاده از محصولات خود بپردازید.

و یا اگر به ارائه خدماتی مشغول هستید، تصاویری از نحوه عرضه خدمات خود را منتشر کنید. با امکانات شبکه اجتماعی اینستاگرام می توانید عکس های خود را فیلتر کرده و کیفیت تصاویر خود را افزایش دهید. اگر قصد ویرایش حرفه ای عکس های خود را داشته باشید، می توانید از اپلیکیشن ها و ابزار مختلف موجود استفاده نمایید.

به خاطر داشته باشید، پست های حاوی عکس های جذاب و منحصر به فرد، سبب افزایش تعامل، نرخ کلیک، نرخ تبدیل و همچنین تعداد کامنت های شما می گردد و در نتیجه کسب درآمد از اینستاگرام را در پی دارد.

شیوه انتشار ویدئو در این شبکه اجتماعی انواع مختلفی دارد که خلق آن به تدریج توسط اینستاگرام صورت گرفته است. برای مثال، شما قادر به انتشار ویدئوی خود به صورت یک پست و به شکل اسلاید به اسلاید هستید. و یا می توانید ویدئوهای بلند خود را به صورت IGTV قرار دهید. علاوه بر آن امکان انتشار ویدئوهایتان در قالب اسلایدهای 15 ثانیه ای و استوری نیز وجود دارد اما ما استفاده از این روش را به منظور انتشار ویدئوهای بلند به شما توصیه نمی کنیم.

• استفاده از استوری های جذاب و بی نظیر

بر اساس آمارهای رسمی منتشر شده از شرکت فیس بوک، روزانه بالغ بر 400 میلیون کاربر به استفاده از استوری های اینستاگرام می پردازند. از این رو، شما نیز باید جهت پیشرفت و توسعه تجارت خود در این شبکه اجتماعی، از آن بهره ببرید و هرچه سریعتر اقدام به بکارگیری آن نمایید.

لازم به ذکر است که مدت زمان ماندگاری استوری اینستاگرام تنها یک 24 ساعت بوده و پس از گذشت این زمان حذف می شود. با استفاده از این قابلیت می توانید به انتشار همزمان چندین استوری پرداخته، که در این حالت استوری به کاربر در قالب اسلاید نشان داده می شود.

در استوری ها می توانید تخفیفات ویژه برای محصولات یا خدماتتان را در نظر بگیرید و همچنین به خلق فرصت های جذاب روی آورید.

• در نظر گرفتن کپشن یا توضیحات جذاب و زیبا برای پست ها

با اینکه شبکه اجتماعی اینستاگرام بر خصوصیات بصری همچون ویدئو و تصویر تمرکز بیشتری دارد، با این حال سعی کنید از قسمت کپشن پست های خود غافل نشوید. این قسمت سبب معنا بخشیدن به پست شما شده و فالوورهایتان را به تأمل، خندیدن و برقراری تعامل با برندتان ترغیب می کند.

کپشن را می توان از بخش های مهم اینستاگرام به منظور یافتن مخاطبان هدف و ایجاد تعامل با آنها محسوب کرد. اگر می خواهید اقدام به یادگیری نحوه برقراری تعامل با مخاطبان هدف خود نمایید و در این زمینه حرفه ای شوید، در ادامه این مقاله ما را همراهی کنید.

5-به شناسایی مخاطبان خود و برقراری ارتباط با آنها بپردازید

هدف از طراحی شبکه های اجتماعی، نزدیکی افراد به یکدیگر و برقراری ارتباط هر چه بیشتر می باشد. بسیاری از کاربران در اینستاگرام خدمات و محصولاتی را جستجو می کنند که شما به ارائه آن در تجارت خود می پردازید. با کمک این پلتفرم امکان یافتن همدیگر برایتان فراهم خواهد شد.

نتیجه این کار، فروش محصولات و خدمات تان به میزان بیشتر و گسترده تر خواهد شد. حال می خواهیم به نحوه افزایش فالوورها و یافتن مخاطبان هدف با استفاده از امکانات و ویژگی های اینستاگرام اشاره کنیم.

• بکار بردن هشتگ های مناسب

با توجه به قابلیت جستجوی هشتگ ها در اینستاگرام بر خلاف کپشن ها، از این رو می توان، هشتگ ها را یکی از بهترین روشها جهت یافتن مخاطبان هدف به شمار آورد. در صورت جستجوی کاربر در مورد موضوعی خاص در اینستاگرام، همه محتواهای مرتبط از قبیل هشگ ها در دسترس وی قرار می گیرند.

• پاسخ‌گویی به نظرات کاربران

پاسخگویی به انتقادات، پیشنهادات و کامنت های کاربران در اینستاگرام، می تواند یکی از بهترین شیوه هایی باشد که سبب پیشرفت و توسعه کسب و کار شما و همچنین کسب درآمد از اینستاگرام می گردد. در واقع شما با این عمل، برای مخاطبانتان اهمیت و احترام قائل شده و این امر برای برندتان سودمند خواهد بود.

• کمک گرفتن از افراد تأثیرگذار یا اینفلوئنسر

همچنین شما می توانید به منظور شناخت بیشتر مخاطبان هدفتان با محصولات و خدماتتان، و به دنبال آن برخورداری از فروش بیشتر، از افراد معروفی که دارای فالوورهای زیادی هستند، کمک بگیرید.

به این صورت که این افراد به معرفی شما در پست ها و استوری های خود پرداخته و درخواست دنبال کردن شما را به فالوورهای خود می دهند تا آنها به استفاده از خدمات و محصولات شما روی آورند. افراد تأثیر گذار یا اینفلوئنسرها اقدام به انجام این کار با دریافت مبلغی از شما خواهند کرد. اشخاصی هم هستند که این کار را فقط به منظور یاری شما انجام داده و هیچ مبلغی را از شما دریافت نخواهند کرد، پس نگران محدودیت بودجه خود در این زمینه نباشید.

• پروموت کردن اکانت کاری در سایر حساب ها

اقدام به همکاری با اکانت های محبوب دیگر نمایید و از آنها درخواست کنید تا تبلیغ حسابتان را در صفحه شان انجام دهند. در عوض شما هم می توانید همین عمل را انجام دهید. علاوه بر آن شما می توانید مخاطبان خود را جهت دنبال کردنتان در دیگر کانال ها و پلتفرم های اجتماعی تشویق کنید.

• اقدام به ساخت کمپین‌ در اینستاگرام

راه اندازی کمپین را نیز می توان یکی دیگر از شیوه های کسب درآمد از اینستاگرام دانست. شما می توانید در این کمپین ها از کاربران خود بخواهید کارهای مشخصی از قبیل بیان نظراتشان در رابطه با یک محصول مورد علاقه شان، و یا تگ کردن سه نفر از دوستانشان در بخش کامنت ها را انجام دهند. سپس می توانید اقدام به برگزاری قرعه کشی بین کاربرانی که دوستانشان را تگ کردند، کنید و به برندگان کد تخفیف هدیه دهید.

جمع بندی

امروزه شبکه اجتماعی اینستاگرام را می توان یکی از متداول ترین شیوه های کسب و کار به شمار آورد و بسیاری از افراد جهت ارتقا و پیشرفت کار خود به این پلتفرم روی آورده اند. نکته حائز اهمیت در کسب درآمد از اینستاگرام این است که از آگاهی لازم جهت راه اندازی کسب و کار حرفه ای در آن برخوردار شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *