نحوه دریافت تیک آبی اینستاگرام (آموزش کامل)

نحوه دریافت تیک آبی اینستاگرام

اگر تاکنون کمی دقت به خرج داده باشید، حتماً در کنار نام حساب کاربری اینستاگرام بعضی از افراد مشهور جهان یک تیک آبی رنگ منحصر به فرد را مشاهده کرده اید که نشان دهنده رسمی بودن و اصالت اکانت آنها می باشد. به اینگونه اکانت ها به اصطلاح اکانت “دارای نشان تأیید” اطلاق می شود. اما سؤال اینجاست که آیا امکان تأیید اکانت و همچنین دریافت تیک آبی اینستاگرام برای افراد عادی در این شبکه اجتماعی نیز وجود دارد؟

در پاسخ به این پرسش باید اینگونه بگوییم که امکان تأیید اکانت اینستاگرام اشخاص عادی تا همین مدت گذشته ممکن نبود و تنها یک درصد از کاربران این شبکه اجتماعی که شامل افراد معروف، سلبریتی ها و برندها می شدند، قادر به دریافت تیک آبی اینستاگرام بودند. اما در حال حاضر هر فردی امکان دریافت این تیک آبی را دارد.

لازم به ذکر است که سخت‌گیری‌های اینستاگرام در رابطه با تأیید اکانت و دریافت تیک آبی به این مفهوم نیست که شما هرگز امکان دریافت این تیک را ندارید، بلکه شما می توانید با پیمودن مراحل خاصی این نشان تأیید را دریافت کرده و به فرد معروف و شناخته شده ای در این شبکه اجتماعی تبدیل گردید.

تیک آبی اینستاگرام

از آنجا که تیک آبی اینستاگرام نماد اعتبار به شمار می آید و اعتماد کاربران را به کسب و کار یا شخص مورد نظر سبب می شود، از این رو دریافت آن نوعی افتخار برای خیلی از کاربران و طرفداران اینستاگرام محسوب می گردد. ممکن است این پرسش در ذهن خیلی از افراد ایجاد شود که نحوه دریافت تیک آبی اینستاگرام به چه صورت می باشد؟ به منظور دریافت پاسخ این سؤال و یا در صورتی که تصمیم دارید کسب و کارتان را در اینستاگرام راه اندازی نمایید و فعالیت حرفه ای خود را در آن آغاز کنید، ما را تا پایان این مقاله همراهی نمایید و با طی کردن مراحل ذکر شده در این پلتفرم اجتماعی شانس خود را به منظور بالا بردن این تیک آبی بالا ببرید.

آشنایی با تیک آبی اینستاگرام

خیلی ها تصور می کردند که تیک آبی اینستاگرام از زمانی که به این پلتفرم اجتماعی افزوده شد، تنها به سلبریتی ها و افراد معروف تعلق می گرفت. اما با گذشت زمان و با رشد روزافزون استفاده از اینستاگرام، مشخص شد که این ویژگی فقط مربوط به افراد مشهور نبوده، بلکه همگان قادر به دریافت آن با افزایش تعداد دنبال کنندگان و همچنین انجام فعالیت های مناسب در این شبکه اجتماعی هستند. به عبارت ساده تر، این نشان تأیید را می توان تنها نماد اعتبار یک پیج دانست.

همه اشخاص دارای تیک آبی در اینستاگرام را می توان به نوعی مشهور و شناخته شده به حساب آورد، و شما می توانید به دنبال کردن فرد مورد نظر خود با استفاده از این تیک بپردازید. برخلاف تصورات گذشته که تیک آبی اینستاگرام فقط توسط افراد معروف قابل دریافت بود، در حال حاضر اینگونه نیست، و اگر رعایت معیارهای اینستاگرام را در پیش گیرید به سهولت مورد تأیید این رسانه اجتماعی واقع خواهید شد. در این مقاله ما به راهنمایی شما جهت دریافت تیک آبی اینستاگرام و فعالیت به عنوان حسابی معتبر خواهیم پرداخت.

رعایت چهار شرط اساسی به منظور دریافت تیک آبی اینستاگرام

با رعایت 4 شرط اساسی که از سوی اینستاگرام تعیین شده قادر به دریافت تیک آبی آن هستید، که این شروط عبارتند از:

• معتبر بودن حسابتان: یکی از مهم ترین شروط اینستاگرام جهت تأیید شدن در آن این است که اکانتی که تصمیم به گرفتن تیک آبی برای آن را دارید، بایستی به یک کسب و کار یا سازمان ثبت شده و یا فرد حقیقی تعلق داشته باشد.

شرایط دریافت تیک آبی اینستاگرام

• برخورداری از یک حساب منحصر به فرد: در شبکه اجتماعی اینستاگرام یک فرد تنها قادر به دریافت یک حساب معتبر با نام خودش می باشد، به عبارت دیگر، این پلتفرم فقط به یک حساب متعلق به شما تیک آبی اختصاص می دهد. البته لازم به ذکر است که یک استثناء در این رابطه وجود دارد و آن امکان دریافت تیک آبی برای چندین حساب می باشد البته آن هم در صورتی که یک فرد دارای چندین حساب با زبان های گوناگون باشد. این شبکه اجتماعی از دادن تأییدیه به اکانت های با منافع عمومی خودداری می کند.

• تکمیل بودن حسابتان: برای دریافت تیک آبی اینستاگرام، حساب شما بایستی دارای بخش Bio بوده و عمومی باشد(پست ها و محتوایشان برای عموم قابل مشاهده باشد) و همچنین دارای حداقل یک پست و عکس پروفایل باشد، علاوه بر آن، پروفایلتان بایستی فاقد لینک به دیگر شبکه های اجتماعی نیز باشد.

• شخصیت یا کسب و کار صاحب حساب باید شاخص و برجسته باشد: به منظور دریافت تأییدیه اینستاگرام بایستی حسابتان مرتبط با یک سازمان، برند، شخصیت یا کسب و کار معروف بوده و اگر اکانت شما به جهت تبلیغات و یا به وسیله پرداخت پول، دارای جستجوی بالا باشد و معروف گردد، مسلماً این مسئله مانع از دریافت تیک آبی اینستاگرام برای حسابتان می گردد. 4 مورد بالا را می توان از مهمترین شروطی دانست که اینستاگرام اقدام به تصمیم گیری بر مبنای آن می کند که به تأیید حساب شما بپردازد یا خیر.

شبکه اجتماعی اینستاگرام متعلق به شرکت فیس بوک بوده، اما طبق اظهارات و تأکید اینستاگرام، از شیوه متفاوتی نسبت به فیس بوک پیروی می کند، چرا که امکان دارد در یک شبکه اجتماعی، فردی از شهرت و مخاطبین زیادی برخوردار باشد، اما در شبکه اجتماعی دیگر طرفداران چندانی نداشته و یا فاقد حساب کاربری باشد.

علت اینکه اینستاگرام تأکید بر تأیید تنها یک حساب را دارد، می توان احتمال جعلی بودن هویت صاحب آن دانست. سهولت دسترسی کاربران به حسابتان، سبب ترغیب بیشتر اینستاگرام جهت تأیید کردن شما می گردد.

اکنون که آگاهی و اطلاعات لازم را در رابطه با شروط اینستاگرام مبنی بر دادن تیک آبی به کسب و کارها و برندها به دست آورده ایم، وقت آن است که بدانیم انجام چه کارهایی، احتمال دریافت تیک اینستاگرام را افزایش می دهد. در ادامه این مقاله، اقدامات مهمی را که باید انجام دهید تا بتوانید تیک آبی اینستاگرام را دریافت کنید برای شما شرح داده می شود.

تیک آبی اینستاگرام

اقداماتی مهم جهت دریافت تیک آبی اینستاگرام

اگر می خواهید یک تیک آبی خوش رنگ در مقابل نام کاربری اکانت شما ظاهر شود، باید قابلیت تبدیل شدن به یک برند جهانی، سلبریتی و یک شخصیت عمومی را داشته باشید. به عبارت دیگر، با انجام این اقدامات، باید بتوانید به یک شخصیت تأثیرگذار یا اینفلوئنسر واقعی بدل شوید.

مطابق با برخی از شواهد موجود، شما باید بتوانید در شبکه اجتماعی دیگری غیر اینستاگرام معروف شوید تا از این طریق در اینستاگرام تبدیل به یک شخصیت برجسته شده و تأیید اینستاگرام را دریافت نمایید. بنابراین، در ابتدا باید به فعالیت در پلتفرم اجتماعی دیگری پرداخته و از این طریق سبب افزایش محبوبیت و شهرت خود گردید تا بتوانید تیک اینستاگرام را از آن خود کنید.

به خاطر داشته باشید که در صورت پیشرفت در اینستاگرام و افزایش مخاطبان خود در آن پیش از هر شبکه اجتماعی دیگر، امکان دارد دریافت تیک آبی اینستاگرام هرگز برایتان ممکن نباشد. در ادامه این مقاله، توضیحاتی را راجع به نحوه تأیید شدن در اینستاگرام بیان می کنیم.

• افزایش تعداد دنبال کنندگان و تعامل یا انگیجمنت

بایستی تبدیل به یک فرد تأثیرگذار واقعی شوید تا به محبوبیت در فضای مجازی دست یابید. در صورت شهرت شما، اشخاص زیادی تمایل به دنبال کردن تان و برقراری ارتباط با شما را دارند. نکته حائز اهمیت این است که شما بایستی در پی دنبال کننده هایی باشید که قصد برقراری ارتباط با شما را داشته و قادر به نشان دادن واکنش در برابر فعالیت ها و پست های شما در اینستاگرام باشند. این را بدانید یافتن فالوورهای نامرتبط هیچ سودی را برای شما در پی ندارد. در صورت جذب دنبال کنندگان غیر مرتبط توجه داشته باشید که با این کار تنها به افزایش تعداد آنها می پردازید.

باید تا جایی که می توانید تمرکز خود را روی محتوای تصویری و ویدئویی به منظور بالا بردن تعداد فالوورهای خود و تعامل بیشتر مرتبط با صنعت خود قرار دهید. اگر فکر می کنید باید همگان شما را تأیید کرده و طرفدار شما باشند، مطمئن باشید که مسیر درستی را انتخاب نکرده اید. بلکه بایستی به منظور افزایش میزان تعامل، خود را در دل علاقمندان به صنعت خودتان و مخاطبانتان جا کنید.

• استفاده از هشتگ های معروف جهت دیده شدن بیشتر

به استفاده از هشتگ هایی که بیشتر توسط کاربران مورد استفاده قرار می گیرد و مرتبط هستند، بپردازید، تا از این طریق تعداد بیشتری از مخاطبان به محتوا و پست های شما دسترسی یابند. امکان بکار بردن هشتگ های بیشتر برای کاربران، توسط شبکه های اجتماعی توییتر و اینستاگرام فراهم شده است. نحوه استفاده از هشتگ را به منظور دریافت حداکثر بازدهی از اینستاگرام بایستی یاد بگیرید.

• استفاده از شبکه های اجتماعی گوناگون به منظور محبوبیت حسابتان

می توانید اقدام به استفاده از سایر پلتفرم های اجتماعی کنید تا سبب محبوبیت اکانت اینستاگرامی خود شوید و در آن شبکه ها به ترغیب مخاطبانتان جهت دنبال کردن تان در اینستاگرام بپردازید.

مثلاً اگر اشخاص زیادی ویدئوهایتان را در یوتیوب مشاهده کرده و فعالیت خوبی در آن دارید از آنها درخواست نمایید تا شما را در اینستاگرام نیز دنبال کرده و محتواهایتان را مشاهده نمایند. البته لازم به ذکر است که داشتن وبلاگ نیز می تواند شیوه ای مناسب برای بالا بردن محبوبیت شما در اینستاگرام باشد.

چرا تیک آبی اینستاگرام مهم است

• شخصی سازی پست هایتان

دلیل دادن تیک آبی توسط اینستاگرام به بعضی حساب ها و تأیید آنها، این است که به اثبات معتبر بودن این حساب ها و متعلق بودن آن به برندهای جهانی، سلبریتی ها و شخصیت های عمومی بپردازد. به منظور تبدیل شدن به یک حساب معتبر باید پست ها و محتواهای منحصر به فرد و خاص بگذارید تا در صورتی که کسی به جستجوی شما پرداخت امکان دسترسی راحت را به شما داشته و از جعلی نبودن حسابتان مطمئن گردد.

سعی کنید پست ها و محتواهایی را در صفحه خود قرار دهید که نشان دهد این اکانت به شما تعلق دارد. مثلاً در صورت فعالیت در حوزه مدلینگ، به جای گذاشتن تصاویری از لباس ها در صفحه خود، تصاویری از خودتان را در هنگام لباس پوشیدن قرار دهید.

• پیدا کردن بهترین زمان جهت ارسال پست

به منظور بالا بردن تعامل تان با کاربران، سعی کنید در بهترین زمان ممکن محتوایتان را در دسترس مخاطبان قرار دهید. تمام توان خود را جهت یافتن این زمان عالی به کار گیرید. با قرار دادن محتوایتان در اختیار کاربران در بهترین زمان ممکن، به یک اینفلوئنسر یا شخصیت تأثیر گذار تبدیل خواهید شد.

مزیت های دریافت تیک آبی اینستاگرام

مزایای زیادی با دریافت نماد تأیید اینستاگرام و همچنین تبدیل شدن به یک اینفلوئنسر از دیدگاه این پلتفرم، برای شما حاصل می شود. تعدادی از این مزایا عبارتند از:

• علاوه بر اینستاگرام، مورد تأیید و اعتماد کاربران نیز با دریافت این نشان واقع خواهید شد. درست است که کاربران به پیج مورد نظر خود که تیک آبی ندارند نیز اعتماد می کنند اما دریافت این تیک سبب دگرگونی کامل دیدگاه کاربران می شود.

• سبب افزایش آگاهی کاربران از برند شما خواهد شد، چرا که نشان دهنده معروفیت برند شما در صنعت تان می گردد.

• امکان دسترسی به تمامی امکانات این پلتفرم را با دریافت نماد تأیید خواهید داشت. از جمله این امکانات، می توان به افزودن لینک به استوری یا کشیدن استوری به طرف بالا یا Swipe-Up اشاره کرد. حداقل بایستی دارای 10000 فالوور باشید تا امکان دسترسی به این قابلیت برایتان فراهم گردد، اما در صورت دریافت تیک آبی، با هیچ محدودیتی مواجه نخواهید شد.

• اطمینان از عدم سرقت هویت برند نیز یکی دیگر از مزایای دریافت تیک آبی اینستاگرام می باشد و در این صورت قادر به فعالیت با خیالی آسوده در اینستاگرام هستید. در صورت عدم برخورداری از نماد تأیید، امکان باز کردن حساب با نام برند شما توسط فرد دیگر و کسب درآمد از این طریق برای وی وجود خواهد داشت و این امر سبب تخریب تجربه مشتریانتان و از بین رفتن اعتبار برندتان می گردد. در واقع ماندگاری برند خود را با دریافت نماد تأیید اینستاگرام تضمین می کنید.

حال می خواهیم در ادامه این مقاله به نحوه دریافت تیک آبی اینستاگرام بپردازیم.

نحوه دریافت تیک آبی اینستاگرام

به منظور دریافت تأیید از اینستاگرام، ابتدا باید جهت ارسال درخواست تأیید برای این پلتفرم اقدام کنید. وارد همان حسابی شوید که قصد گرفتن تیک آبی را برای آن دارید. اگر قصد دریافت تیک آبی را برای یک برند دارید، حواستان را جمع کنید که به حساب کسب و کار خود وارد شوید و نه حساب شخصی تان. پس از ورود به حساب اصلی تان، مراحل زیر را به صورت گام به گام طی کنید.

گام اول

پس از ورود به پروفایل خود، در گوشه بالای سمت چپ بر روی آیکون موجود بزنید.

به انتخاب گزینه setting یا تنظیمات از منوی قابل مشاهده در سمت چپ تصویر زیر بپردازید.

 

نحوه تیک آبی اینستاگرام

گام دوم

بعد از رفتن به قسمت تنظیمات، به بخش Account یا حساب بروید.

نحوه دریافت تیک آبی اینستاگرام

گام سوم

درخواست راستی آزمایی را از قسمت حساب انتخاب نمایید. Request verification را در صورت انگلیسی بودن زبان اینستاگرام خود برگزینید.

نحوه دریافت تیک آبی اینستاگرام

گام چهارم

با ارسال یک فرم برای اینستاگرام از مسئولان آن درخواست بررسی صلاحیت تان را به منظور دریافت تیک آبی داشته باشید.

در این فرم، اینستاگرام به شکل خودکار اقدام به ورود یوزرنیم یا پسورد شما در فرم می پردازد. نام کامل کسب و کارتان و یا خودتان را در بخش Full Name بنویسید. در صورت شخصی بودن حسابی که قصد دریافت تیک آبی برای آن را دارید، نام آن شخص را وارد نمایید و در صورت تجاری بودن آن نام کامل فردی که مدیریت آن را بر عهده دارد وارد نمایید.

نامی را که کاربران شما را با آن می شناسند و یا نام معروفتان در فضای مجازی را در بخش Know As بنویسید. زمینه فعالیت خود را در قسمت Category برگزینید. شما باید به انتخاب یکی از موارد موجود در لیست اینستاگرام اقدام نمایید.

Please attach a photo of your ID را می توان آخرین بخشی دانست که باید تکمیل گردد. با انتخاب Choose file جهت ارسال تصویر کارت شناسایی خود اقدام نمایید. کارت شناسایی شامل گواهینامه رانندگی، پاسپورت، کارت ملی و اینگونه مدارک می تواند باشد. تجربه افرادی که تیک آبی دریافت کرده اند حاکی از این است که برای ما که محل زندگیمان ایران است، استفاده از پاسپورت گزینه مناسب تری خواهد بود. پس از انجام اقدامات لازم، دکمه Send را طبق تصویر بزنید تا جهت دریافت تیک آبی اینستاگرام درخواستتان ارسال گردد.

بنابراین درخواست شما با پیمودن این مراحل به اینستاگرام ارسال می شود. بررسی درخواست توسط این شبکه اجتماعی شاید چند روز زمان ببرد، و سرانجام اینستاگرام به آن جواب دهد. در این مرحله جهت دریافت تیک آبی اینستاگرام، تضمینی برای تأیید درخواستتان از سوی این پلتفرم اجتماعی وجود نخواهد داشت. تنها راه به منظور تأیید حساب شما توسط اینستاگرام، انجام همان شروط قید شده در اوایل این مقاله می باشد.

دلیل از دست دادن تیک آبی اینستاگرام

دلیل از دست رفتن تیک آبی اینستاگرام

پس از تأیید حساب شما از جانب اینستاگرام و دریافت تیک آبی، یادتان باشد که همواره زیر نظر این شبکه اجتماعی بوده و در صورت انجام هر یک از کارهای زیر، امکان از دست دادن تأییدیه اینستاگرام برای شما وجود دارد:

• انتقال حساب به فرد دیگر، انجام تبلیغات یا فروش Verified Badgeیا همان نماد تأیید

• بکارگیری بیو، تصویر پروفایل یا قسمت نام حساب به منظور تبلیغ کردن خدمات دیگر

• دریافت تیک آبی توسط یک شخص ثالث

از این رو، با دریافت تیک آبی با آن برخوردی همانند یک امتیاز با ارزش و یک دستاورد را داشته باشید و قدردان آن باشید، زیرا احتمال اینکه شبکه اجتماعی اینستاگرام به سلب این امتیاز به جهت مرتکب شدن کوچکترین خطا در آن بپردازد، وجود دارد.

حرف آخر

در مقاله ای که پیش روی شماست به توضیح نحوه دریافت تیک آبی اینستاگرام پرداختیم تا شما را در جریان اقدامات لازم به منظور دریافت این تیک آبی قرار دهیم. علاوه بر آن، شرح مزیت های این نماد در اکانت کاربری و کسب و کار اینستاگرامی شما صورت گرفته است.

توجه داشته باشید که مهمترین اقدام به منظور دریافت این نشان تأیید این است که دنبال کننده های زیادی داشته و معتبر باشید. از این رو دستیابی به این هدف، برنامه ریزی درست و اصولی در این زمینه را می طلبد.

بنابراین شما با بکارگیری مراحل و توضیحات این مقاله قادر خواهید بود این نشان ارزشمند اینستاگرام را به سهولت از آن خود کنید و از این طریق سبب توسعه و پیشرفت کسب و کار خود در اینستاگرام و همچنین تعامل هر چه بیشتر با مخاطبان تان گردید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *