روش های بازاریابی در اینستاگرام

اگر به دنبال کسب درآمد و فروش از طریق اینستاگرام هستید، باید علاوه بر بازاریابی، ایده‌های جدیدی را پیاده کنید تا با دیگر کسب و کارها تفاوت داشته باشید.
به همین جهت، اکانتی را در اینستاگرام ساخته و از طریق روش‌های مختلف، بازاریابی کرده و با جذب میلیون‌ها فالوور به پیج خود، برای محصول خود مشتری پیدا کنید. هرچه تعداد فالوورها بیشتر باشد، مشتری‌های شما نیز بیشتر خواهند بود.

انواع روش‌های بازاریابی در اینستاگرام، مخصوص کسب و کارها

از آنجاییکه کار با اینستاگرام نسبت به دیگر پلتفرم‌ها آسان‌تر است و این شبکه‌ی اجتماعی بیشتر در دسترس عموم قرار دارد، کسب و کارها بیشتر به آن روی آورده‌اند. بنابراین، آن‌ها می‌بایست تلاش کنند تا هر روز تعداد زیادی فالوور را به خود جذب کنند؛ زیرا تنها در این صورت است که مشتری‌های زیادی خواهند داشت. و این مشتری‌ها می‌توانند بدون حضور هیچ واسطه‌ای، مستقیما با فروشنده‌ها در ارتباط بوده و از آن‌ها خرید کنند.

به صورت کلی، شما به راحتی با در دست داشتن یک گوشی هوشمند و اینترنت می‌توانید مستقیما از فروشنده خرید کرده و با او ارتباط بگیرید. بنابراین، کسب و کارها باید به پیج اینستاگرامی خود بسیار توجه کنند تا در برند سازی و فروش بیشتر، موفق عمل کنند. هر لایک، کامنت، افزوده شدن فالوور و … باعث موفقیت بیشتر و فروش بهتر خواهد شد.

در نتیجه، اکانت تجاری خود را راه اندازی کرده و به عنوان اولین هدف خود، اقدام به جذب فالوورهای واقعی و فعال کنید. اگر فالوورهای این چنینی داشته باشید و برای خود استراتژی‌های خلاقانه و سودمند در بازاریابی معین کرده باشید، قطعا به یکی از قطب‌های فروش در اینستاگرام یا در زمینه‌ی بازاریابی مجازی دیجیتال تبدیل می‌شوید.

 

6 نکته‌ی کاربردی جهت بازاریابی در اینستاگرام

کلیدی‌ترین نکات بازاریابی چه هستند؟ آیا آن‌ها نقش موثری در فروش و برند سازی ایفا می‌کنند؟ باید بگوییم که فارغ از بزرگ یا کوچک بودن کسب و کار، با استفاده‌ی اصولی از اینستاگرام، می‌توان تجارت خود را توسعه داد. در ادامه، به بررسی انواع راه‌های توسعه‌ی کسب و کار از طریق بازاریابی در اینستاگرام می‌پردازیم.

جذب فالوور

استفاده از پست‌های متقابل توسعه‌ای را در دستور کار خود قرار دهید

اگر مایل به افزایش تعداد فالوورهای خود هستید، در شبکه‌های اجتماعی مختلف‌تان، پست‌هایی را منتشر کرده و به معرفی پیج اینستاگرامی خود بپردازید تا افراد شما را دیده و فالو کنند. یا اینکه، پستی را که در پیج اینستاگرامی خود منتشر کرده‌اید را در دیگر شبکه‌ها قرار داده و برای خود فالوور جمع کنید.

البته، جمع و جذب کردن فالوور بدین صورت، کار راحتی نبوده و باید پست‌های اینستاگرامی زیاد و جذابی بگذارید و در شبکه‌های اجتماعی مختلف منتشر کنید تا به تدریج، توسط دیگران دیده و شناخته شوید و پست‌هایتان بیشتر ویو بخورد.

اگر بخواهید به این امید بنشینید که پست‌ها، خود به خود در دیگر شبکه‌های اجتماعی نشان داده ‌شوند یا توسط فالوورهای غریبه دیده ‌شوند، در اشتباهید زیرا چنین اتفاقی نخواهد افتاد. به جای آن بهتر است که پست‌های خود را پروموت کنید تا افراد بیشتری آن‌ها را مشاهده کرده و شما را فالو کنند.

راههای جذب فالوور

رقابت‌ها و مسابقات جذابی را برگزار کنید

برگزاری مسابقه، گذاشتن بحث و گفتگو یا پرسش و پاسخ در مورد محصولات، یکی از انواع بازاریابی در این زمینه محسوب می‌شود. از استفاده‌ی درست از هشتگ‌ها نیز غافل نشوید. از طریق هشتگ گذاری می‌توانید افراد بیشتری را متوجه این رویدادها کرده و به نوعی با آن‌ها تعامل برقرار کنید.

همچنین، برای مسابقه می‌توانید از فالوورهای خود بخواهید که با محصولاتی که از شما خریده‌اند، عکس گرفته و آن را در پیج خود منتشر کرده و پیج شما را تگ کنند تا شما از بین آن‌ها، بهترین عکس را انتخاب کرده و به آن فرد هدیه‌ای بدهید. لازم به ذکر است که برگزاری مسابقه، یکی از بهترین راه‌های بازاریابی است که باعث ترغیب افراد به فالو کردن و فعالیت در پیج می‌شود؛ که به نوعی، آن‌ها هم از بودن در این پیج‌ها لذت می‌برند و هم شانس خود را برای برنده شدن امتحان می‌کنند.

البته فراموش نکنید که چنین مسابقاتی، مرتبط با محصول یا هدف شما باشند. به عنوان مثال، از مشتریان خود بخواهید تا پیج یا محصول شما را تگ کنند. همچنین، خودتان نیز هنگام انتشار پست، تگ کردن محصول را در دستور کار خود قرار دهید. و از فالوور‌هایتان بخواهید تا پست‌ها را لایک کرده یا کامنت بگذارند و شما از بین پستی که بیشترین لایک یا کامنت را داشته است قرعه کشی کرده و هدیه‌ای از محصولات خود، به آن‌ها اهدا کنید.

جذب فالوور

فالوور‌هایتان را زیر فشار نگذارید

پست گذاشتن در اینستاگرام به صورت پیوسته، نقش بسزایی در رشد پیج و فروش دارد ولی باید مخاطبان خود را زیر فشار نگذاشته و آن‌ها را خسته نکنید. به عنوان مثال، اگر روزی ده پست در پیج بگذارید، قطعا مخاطب خسته شده و شما را آنفالو می‌کند.
ممکن است اینگونه تصور کنید که پست‌های زیاد گذاشتن در واقع برای تبلیغ برند شماست ولی انجام این کار نشان از غیر حرفه‌ای بودن شما دارد.

محبوب شدن پست در اینستاگرام، زمان‎‌بر است و هرگز تصور نکنید که یک شبه، معجزه‌ای رخ داده و شما معرف‌ترین پیج در اینستاگرام می‌شوید. به خود، پیج و محصول خود زمان دهید.
نهایتا دو بار در طول روز پست بگذارید. در صورتی که این مورد را رعایت کنید، به مرور زمان متوجه خواهید شد که افراد بیشتری شما را فالو کرده و به تعامل با پیج شما می‌پردازند. بنابراین، بازاریابی و خصوصا استفاده از خلاقیت، به پیج شما کمک شایانی خواهند کرد و این دو هیچ گاه پایان نمی‌پذیرند و با استفاده از ایده‌های جدید، می‌توانید دوباره بازاریابی کرده و فالوور جذب کنید.

چگونه یک پیج قابل اعتماد در اینستاگرام بسازیم

 

جذب فالوور

انتشار محتوای تولیدی کاربر یا فالوور

جالب است بدانید که اگر محتوایی را که تولید می‌کنید جذاب باشد، فالوورهای شما نظرات و دیدگاه‌های خود را در مورد آن به اشتراک می‌گذارند و به نوعی با شما تعامل برقرار می‌کنند. بنابراین، قبل از انتشار پست در اینستاگرام، مطمئن شوید که پست، اطلاعات مفیدی در مورد محصولات، در اختیار کاربران قرار می‌دهد؛ زیرا در این صورت به صورت اتوماتیک، فالوورها تشویق و ترغیب به کامنت گذاشتن می‌شوند.

اینستاگرام، معمولا به پیج‌هایی که حاوی پست‌های فوق العاده و مفید و مرتبط با موضوع پیجشان هستند، جایزه می‌دهد؛ که البته رقابت زیاد است هزاران پیج اینگونه عمل کرده و پست‌های با کیفیت می‌گذارند. بنابراین، شما نیز باید سخت تلاش کرده و روی محتوایی که می‌خواهید منتشر کنید، حساس باشید تا در این زمینه موفق عمل کنید.

همچنین، گذاشتن پست با کیفیت موجب می‌شود تا افراد شما را فالو کرده و علاوه بر لایک کردن به تبادل نظر در قسمت کامنت‌ها بپردازند و با یکدیگر و با شما تعامل برقرار کنند. که در این صورت، برند شما روز به روز معروف‌تر شده، اینگیجمنت پیج‌تان نیز بالاتر رفته و به تعداد فالوور‌هایتان نیز افزوده خواهد شد.

البته، باید به فالوورهای خود بها دهید. به عنوان مثال، می‌توانید از یکی از دایرکت‌هایی که به شما زده‌اند، اسکرین شات گرفته، استوری کرده و از وی تعریف کنید؛ یا پس از رسیدن تعداد فالوور‌هایتان به عدد خاصی، مثل ده هزارتا، اسکرین شاتی را در قسمت استوری خود منتشر کرده و از آن‌ها تشکر کنید.

همچنین، می‌توانید بهترین کامنت را انتخاب کرده و استوری کنید یا اگر اطلاعاتی در مورد فالوور خود کسب کرده‌اید که جذاب است، با دیگر فالوور‌هایتان در میان بگذارید و … . به صورت خلاصه، باید گفت که طوری با فالوور خود برخورد کنید که احساس کند فردی ارزشمند است و شما برای او و نظرش احترام قائل هستید.

معجزه تعامل با فالوور

جذب فالوور اینستاگرام

استفاده از محتوای ویدیویی را در دستور کار خود قرار دهید

غالب افراد از محتواهای ویدیویی یا کلیپ‌ها استقبال می‌کنند، البته، توجه داشته باشید که در ویدیوها، استانداردهای اینستاگرام را رعایت کرده و کیفیت صدا و تصویر عالی باشد تا فالوور به آن توجه کرده و کلیپ را نگاه کند. در غیر اینصورت، کلیپ‌های شما مشاهده نخواهند شد و به مرور به کسب و کارتان نیز لطمه وارد می‌شود.

برای تولید یک ویدیوی با کیفیت، به یک دوربین حرفه‌ای نیاز دارید تا بتوانید با استفاده از امکانات فوق العاده‌ی آن، از جمله میکروفن، صفحه نمایش و لنز، ویدیوهایی حرفه‌ای برای پیج اینستاگرامی خود تهیه و تولید کنید.

تنها از طریق همین ویدیو، می‌توانید حرفه‌ای بودن خود و محصولات خود را به مخاطبان‌تان ثابت کرده و به آن‌ها این حس را القا کنید که از برند شما بهتر پیدا نخواهند کرد. بدون شک، بر اساس یافته‌هایمان، اگر کلیپ‌ها با کیفیت بوده و به صورت حرفه‌ای تهیه شده باشند، نقش به سزایی در جذب و افزایش فالوور و فروش محصولات و معروف شدن برندتان خواهند داشت.

جذب فالوور واقعی

به کارگیری ربات اینستاگرام

برگزاری مسابقه، گذاشتن پست متقابل، کامنت‌ها را پاسخ دادن، بر اساس جدول زمانبندی عمل کردن و گذاشتن پست و استوری، تولید ویدیوی با کیفیت و استوری کردن کامنت‌ها یا دایرکت‌های فالوور‌هایتان، قطعا بسیار زمان‌بر خواهد بود. و ممکن است مجبور شوید که به جای تمرکز بر روی فعالیت اصلی‌تان، به این فعالیت‌ها مشغول شده و زمان را از دست بدهید.

ولی اصلا جای نگرانی نیست؛ زیرا می‌توان این فعالیت‌ها را به دیگری سپرده یا اصطلاحا برون سپاری کرد. به عنوان مثال، می‌توان مدیریت پیج، تولید محتوای متنی و ویدیویی را به شخص دیگری سپرد.

اما جالب است بدانید که، جهت افزایش فالوور و مدیریت بهتر پیج، بهتر است از یک ربات اینستاگرامی حرفه‌ای استفاده کنید. شما می‌توانید تنظیماتی را روی این ربات انجام دهید و در نتیجه ربات می‌تواند بر اساس آن‌ها، پست‌ها را لایک کرده، کامنت‌ها را جواب داده، با فالوورها به تعامل پرداخته و در نتیجه باعث جذب فالوور‌های بیشتری برای پیج شما شود.

همچنین، ربات اینستاگرامی که فیک نبوده و واقعی باشد، قابلیت جذب فالوور واقعی و فعال را دارد و علاوه بر آن، قادر است تا بر اساس زمان‌بندی، پست‌ها را منتشر کرده و فالو و آنفالو نمودن دیگر پیج‌ها را با قیمتی بسیار مناسب برای شما به صورت دقیق انجام ‌دهد.

البته در الگوریتم 2020 اینستاگرام اسفاده از ربات به راحتی تشخیص داده میشود، پس راه آخر را فعلا پیشنهاد نمیکنیم.

جذب فالوور

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *