تبلیغات در اینستاگرام

انواع تبلیغات در اینستاگرام

تبلیغات اینستاگرام چه اصولی دارد؟ چگونه می توانیم با استفاده از اینستاگرام در رشد و ارتقای کسب و کار خود موفق باشیم ؟ تبلیغ کردن در اینستاگرام تا چه اندازه ای مهم است؟ در ادامه در نظر داریم به طور کامل به بررسی اهمیت تبلیغات در اینستاگرام بپردازیم و راهنمای کاملی در اختیار شما عزیزان قرار دهیم، با ماه همراه باشید.

تبلیغات اینستاگرام به دلیل محبوبیت زیاد برنامه ی اینستاگرام توانسته است کارایی بسیار مطلوبی داشته باشد. همه ی ما با اهمیت و ضرورت تبلیغات آشنا هستیم. هیچ کسب و کاری نمی تواند در شرایط فعلی به موفقیت کافی دست یابد زیرا رقابت بسیار سخت شده و از سوی دیگر شما نیازمند معرفی و ارتباط با مشتریان خود هستید تا بتوانید محصولات تولید شده را به فروش برسانید.

اگرچه اینستاگرام در ابتدا برنامه ای برای اشتراک گذاری تصاویر و ویدیوهای شخصی معرفی شده بود که بتواند راهی برای برقراری ارتباط با دوستان و اطرافیان باشد ولی به مرور زمان به دلیل افزایش محبوبیت آن بین کاربران ، استارت آپ ها و کسب و کارها توانسته اند با استفاده از آن به مشتریان بالقوه ی خود دست یابند.

خرید ویو اینستاگرام

 روشهای تبلیغ در اینستاگرام

روش های مختلفی برای تبلیغات اینستاگرام وجود دارد که هر کدام کارایی مخصوص خود را دارد. از مهمترین روش های تبلیغات در برنامه ی اینستاگرام می توان موارد زیر را نام برد:

  • اینفلوئنسر مارکتینگ
  • تبلیغات در صفحات پربازدید
  • تبلیغات در پیج های مکمل
  • استفاده از ربات ها
  • تبلیغات اسپانسری

اینفلوئنسر مارکتینگ

در حال حاضر تبلیغات اینفلوئنسر توانسته بیشترین تبلیغات اینستاگرام را به عهده بگیرد. اینفلوئنسرها در واقع افراد مشهوری هستند که  به دلیل حوزه ی فعالیت خود توانسته اند محبوبیت کافی به دست آورند و تاثیرگذاری زیادی بر فالوورهای خود داشته باشند.

در انتخاب این نوع از اینفلوئنسر ها لازم است متناسب با کسب و کار خود، حوزه ی فعالیت اینفلوئنسر را بررسی کرده و انتخاب کنید. این امر کیفیت تبلیغات را به میزان قابل ملاحظه ای افزایش می دهد.

به عنوان مثال اگر شما یک فروشگاه فعال در زمینه ی فروش مواد آرایشی و بهداشتی هستید در این صورت حتما با افرادی در ارتباط باشید که در حوزه ی زیبایی و آرایشی فعالیت دارند.

فن پیج افراد معروف اینستاگرام

تبلیغات در پیج های پربازدید

تبلیغات در پیج های پربازدید نیز می تواند بسیار موثر باشد ، هر پیجی متناسب با مطالبی که در آن منتشر می کند، می تواند در تبلیغ محصولات مختلف مفید باشد.

سعی کنید در پیج هایی تبلیغ کنید که از لحاظ افکار عمومی وجه مناسبی داشته باشند. مخاطبین به واسطه اعتمادی که به پیجی که در ان تبلیغ می کنید،  وارد پیج شما شده و به شما هم اعتماد میکند.

محبوبیت در شبکه های اینستاگرام

تبلیغات در پیج های مکمل

تبلیغات در پیج های مکمل از دیگر انواع تبلیغات اینستاگرام است که می تواند بسیار مفید باشد به عنوان مثال اگر شما کسب و کار خاصی در زمینه ی فروش کیف دارید ، با قرار دادن و تبلیغ کردن پیج خود در پیج های کفش، مد و زیبایی و …  می توانید بازده خوبی به دست آورید.

البته تعامل با هم صنفیان سیاست های مختص به خودش را دارد.

درامد از استوری

استفاده از ربات ها

ربات های توانایی این را دارند با اضافه کردن لایک و کامنت در سایر پیج ها ، در معرفی کسب و کار شما مفید باشند.  اگرچه دیدگاه مثبتی در به کارگیری این روش توسط بسیاری از کارفرماها وجود ندارد ولی کارایی و  بازده این روش در کوتاه مدت، بسیار زیاد است.(با احتیاط از این روش استفاده کنید)

تبلیغات اسپانسری

تبلیغات اسپانسری نیز فقط به کسب و کارهای بزرگ پیشنهاد می شود زیرا هزینه های بسیاری را شامل میشود. در این روش شما با پرداخت هزینه به یک شرکت یا فرد معروف از آن می خواهید که برای شما یک فیلم یا یک مسابقه برگزار کند و شما تمام هزینه های آن را شما متقبل میشوید(اعم از پرداخت هزینه جایزه و …)  این روش هزینه زیادی برای شما دارد اما نتیجه خوبی به شما می دهد.

 فواید تبلیغات اینستاگرام

تبلیغات اینستاگرام فواید بسیاری دارد به همین دلیل است که توانسته توجه بسیاری را به سوی خود جلب کند. شما در صورتی می توانید تبلیغات با کیفیت از طریق اینستاگرام به دست آورید که پیچ های با کیفیت و پربازدید را هدف قرار دهید. از مهمترین فواید تبلیغات اینستاگرام می توان موارد زیر را نام برد:

  • دستیابی به تبلیغات موثر
  • از بین بردن فاصله ی بین مصرف کننده و تولید کننده
  • دسترسی به مشتریان بالقوه
  • برندینگ
  • سود بیشتر
  • محبوبیت بیشتر
  • دریافت فیدبک های موثر به منظور پیشرفت
  • بسیار موثر برای استارت آپ ها
  • مفید برای جذب فالوور

همه ی ما با فواید و ضرورت تبلیغات آشنا هستیم ، به کارگیری اینستاگرام برای معرفی و برندینگ می تواند بسیار کارساز باشد زیرا هیچ گونه محدودیت خاصی در این برنامه موجود نیست. از سوی دیگر اینستاگرام به دلیل بهره مندی از الگوریتم های خاص ، به مرور زمان می تواند در تبلیغات خودکار دخیل بوده و سب معرفی پیج شما باشد(منظور ورود به اکسپلور اینستاگرام میباشد).

اگر به دنبال پیشرفت و توسعه هستید از ترفندهای به روز و نوین غافل نباشید. امروزه اینستاگرام نقش موثری در معرفی کسب و کارها دارد. حتما سعی کنید از فرصت های موجود استفاده کرده و به سود کلان برسید.

مطمئن باشید اگر تبلیغات اینستاگرام موثر و مفید نبود تحت هیچ شرایطی نمی توانست توسط افراد معروف به عنوان گزینه اول برای معرفی خود یا محصول خود انتخاب شود. اگر چه در ابتدا برای تبلیغ در اینستاگرام مجبور به پرداخت هزینه خواهید بود ولی نگران نباشید در یک بازه ی زمانی مشخص سود کلانی از این مسیر نصیب شما می شود.

فروش مستقیم در اینستاگرام

شرایط پیج های مناسب برای تبلیغ اینستاگرام

بهترین پیج ها برای تبلیغات اینستاگرام کدام است؟ چگونه می توانیم پیج مناسب برای تبلیغات را شناسایی کنیم؟ شرایط پیج های مناسب برای تبلیغ کردن در اینستاگرام چیست؟ لازم به ذکر است که داشتن بودجه ی کافی برای تبلیغات تنها گزینه ی لازم برای موفقیت در این مسیر تلقی نمی شود.

شما باشد به خوبی بررسی های لازم را انجام دهید تا بتوانید صفحات اینستاگرام پربازدید و اثر گذار را برای تبلیغات انتخاب کنید. از مهمترین موارد برای انتخاب یک پیج اینستاگرامی میتوان موارد زیر را نام برد:

  • تخصصی بودن
  • تعداد فالوورهای واقعی
  • فعالیت کاربران در پیج
  • تعادا فالووینگ ها
  • کیفیت محتوا

توجه کنید اگر هدف شما از تبلیغات اینستاگرامی افزایش میزان فالوور واقعی و دسترسی به فروش و سود بیشتر است، اگر به دنبال پیشرفت هستید از تبلیغات در اینستاگرام غافل نباشید تا بتوانید به سود کافی دست یابید.

هایلایت اینستاگرام

 کارهایی که قبل از تبلیغات اینستاگرام باید انجام دهیم

چه کارهایی باید قبل از تبلیغات اینستاگرام انجام دهیم؟ برای اینکه تبلیغی در اینستاگرام بتواند کارایی مطلوب داشته باشد باید یک سری باید و نباید ها به طور جدی در اولویت قرار گیرد. آماده سازی پیج از اصلی ترین موارد تلقی می شود زیرا زمانی که کاربری از پیج شما بازدید می کند از بازخورد خوبی که با اولین نگاه به دست آورد، به مراتب احتمال فالو کردن بیشتر خواهد بود.  از مهمترین نکات برای آماده سازی پیج می توان موارد زیر را نام برد:

  • تصویر مناسب برای پروفایل پیج
  • انتخاب اسم مناسب با کسب و کار
  • بیو حرفه ای و کاربردی
  • اطلاعات تماس مشخص
  • ارائه ی کانال های ارتباطی به طور دقیق
  • مرتب سازی پست ها

هر یک از موارد یاد شده می تواند به مقدار زیاد تاثیر و نتیجه بخش تبلیغات اینستاگرام را افزایش دهد.

چک لیست اینستاگرام

خرید ویو اینستاگرام

کارهایی که در حین تبلیغات اینستاگرام باید انجام دهیم؟

زمانی که می خواهید تبلیغات اینستاگرام را آغاز کنید باید در ابتدا به خوبی بدانید که کجا تبلیغ را منتشر کنید. در بخش های قبلی روش های مختلفی را برای تبلیغ کردن در اینستاگرام گفتیم. هر یک از روش ها کارایی های متفاوتی دارند، با توجه به هزینه ای که میپردازید و صفحه ای که در ان تبلیغ می کنید، بازخوردهای متفاوتی دریافت می کنید. لازم است هدفتان را از تبلیغ مشخص کنید. اهداف کاربران برای تبلیغ در اینستاگرام می تواند یکی از موارد زیر باشد:

  • برندسازی
  • فروش محصول
  • افزایش ترافیک سایت
  • افزایش فعالیت کاربران
  • افزایش میزان بازدید یا ویو
  • جذب فالوور

مشخص بودن هدف از تبلیغات اینستاگرام می تواند کمک شایانی در کیفیت تبلیغات داشته باشد زیرا از این طریق می توانید پیج های مناسبی را هدف قرار دهید.

چک لیست ایجاد پست

کارهایی که بعد از تبلیغات اینستاگرام باید انجام دهیم؟

حال اگر برای تبلیغات اینستاگرام ، پیج مورد نظر خود را انتخاب کرده اید باید برنامه ریزی دقیق انجام دهید تا در مدت زمانی که پیج شما معرفی می شود بتواند کیفیت خوبی از مطالب را در دید کاربران قرار دهید. از اصلی ترین اقدامات بعد از تبلیغ در اینستاگرام می توان موارد زیر را نام برد:

  • برنامه ریزی برای انتشار پست
  • ویرایش تبلیغ انتشار شده در صورت نیاز
  • تدوین برنامه برای ماندگاری اعضای تازه جذب شده
  • بررسی میزان موفقیت
  • جلب اعتماد فالوورهای جدید

اگر پیج شما راکد باشد، بعد از تبلیغات اینستاگرام نمی تواند اعتماد فالوورهای جدید را به دست آورد به همین دلیل شاهد ریزش شدید خواهید بود.

یک برنامه ریزی خوب می تواند در مدت زمان کوتاه، توجه آنها را به دست آورد. در تبلیغات از طریق اینستاگرام سعی کنید مخاطب خود را بشناسید و بر اساس آن محتوای مناسب ارائه دهید. توجه به موارد زیر در شناخت مخاطب بسیار تاثیر گذار است :

  1. مکان
  2. سن
  3. جنسیت
  4. زبان و گویش
  5. تراکم جامعه هدف
  6. علایق
  7. رفتار

استراتژی مناسب برای تولید محتوا در حین تبلیغ از مهمترین نکاتی است که می تواند کیفیت تبلیغ را افزایش دهد. ارزیابی و بررسی میزان بازخورد از یک تبلیغ اینستاگرامی به شما اجاره می دهد پیج های مناسب برای این منظور را شناسایی کرده و در دفعات بعدی در اولویت قرار دهید.

چگونه یک پیج قابل اعتماد در اینستاگرام بسازیم!؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *