چک لیست گذاشتن پست اینستاگرام

گذاشتن پست به شیوه درست و اصولی می‌تواند باعث افزایش فالوور و دیده شدن پست‌های شما در اکسپلور و ورود به هشتگ شود. در این مقاله یک چک لیست برای شما آماده کردیم که می‌توانید برای گذاشتن پست از آن استفاده کنید.

معرفی چک لیست اینستاگرام و چک لیست پست گذاشتن در اینستاگرام

 

برای چک لیست اینستاگرام و چک لیست پست گذاشتن در اینستاگرام لازم است چه نکاتی را در اولویت قرار دهیم؟ شما چه ایده هایی را برای پست گذاشتن در اینستاگرام در نظر دارید؟ آیا می دانید توجه به برخی از باید و نبایدها تا چه اندازه ای می تواند کیفیت پیج اینستاگرام را افزایش دهد؟ در ادامه در نظر داریم با ارائه ی چک لیست اینستاگرام و چک لیست پست گذاشتن در اینستاگرام اطلاعات مفیدی برای افزایش میزان بازخورد پست های منتشر شده در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. با ما همراه باشید.

چک لیست اینستاگرام به مجموعه ای اقداماتی اطلاق می شود که برای انتشار یک پست در نظر گرفته می شود تا متناسب با الگوریتم های اینستاگرام باشد. برنامه ی اینستاگرام دارای برخی از الگوریتم های خاصی است که توجه به آنها سبب می شود، پست شما وارد اکسپلور اینستاگرام شده و به کاربران جدید معرفی شود.

چک لیست پروفایل قدرتمند

در مرحله اول یک مرور کلی بر روی چک لیست داشتن یک پروفایل خوب خواهیم داشت.

  • تصاویر حرفه ای از آرم شرکت یا کسب و کار خود را در پروفایل تان قرار دهید.
  • استفاده از تصاویر شخصی در پیج های اینستاگرام مربوط به یک بیزینس به هیچ وجه جلوه ی خوبی نخواهد داشت.
  • در بیو پیچ تان حتما اطلاعات مفید و مختصر در مورد پیج تان ارائه دهید. این امر سبب می شود هر فردی که برای اولین بار از صفحه ی شما بازدید می کند بتواند اطلاعات کافی با یک نگاه به دست آورد. معرفی خودتان با توصیف شغل تان بهترین گزینه برای نوشتن بیو اینستاگرام است.
  • افتخارات و هر مدرکی که مربوط به اعتبار شما یا شرکت تان است را می توانید در هایلایت های صفحه ی اینستاگرام خود در معرض دید قرار دهید.
  • لینک به وب سایت یا پیج های مربوط دیگر می تواند باعث ایجاد تعامل بیشتر و اعتماد کاربران را به مقدار زیاد افزایش دهد.
  • اگر شما یک دفتر مربوط به کسب و کارتان دارید حتما در بخش تجاری، آدرس و لینک مربوط به آن را اضافه کنید.

با اعتماد سازی در اینستاگرام است که می توانید به اهداف خود در جلب فالوور و افزایش میزان فروش دست یابید.

چک لیست پست گذاشتن در اینستاگرام

 

1- کاور پست

توجه به کاور پست از موارد مهم می باشد. یک کاور جذاب می تواند به مقدار قابل ملاحظه ای در بازخورد پست شما تاثیر گذار باشد. به منظور ایجاد کاورهای شیک می توانید از برنامه های مختلفی از جمله فتوشاپ استفاده کنید.

به کارگیری خلاقیت در این زمینه می تواند تا 20 درصد در ویو پست ها مفید باشد. برخی از شرکت ها  خدمات ایجاد کاور های زیبا را انجام می دهند. شما می توانید از خدمات ارائه شده توسط آنها در صورت نیاز بهره مند شوید.

کاور پست

2- کپشن پست

انتخاب کپشن مناسب و مفید یکی از مهمترین موارد چک لیست پست گذاشتن در اینستاگرام می باشد.

کلمات اول در کپشن پست را به گونه ای انتخاب که بتواند خواننده را برای خواندن ترغیب کند. اضافه کردن کپشن های ملال انگیز و بسیار طولانی ، هرگز نمی تواند اثربخشی مطلوب داشته باشد.

یک کپشن بی مورد و طولانی می تواند زیبایی یک پست را از بین ببرد. سعی کنید مطالب مفید را در قالب جملات مختصر ارائه دهید. فراموش نکنید هیچ کاربری آنقدر زمان ندارد که ساعت ها بنشیند و کپشن های شما را بخواند.

استفاده از زبان طنز با پیچیدگی کمتر معمولا جزو بهترین راهکار برای نوشتن کپشن تلقی می شود. کپشن خود را حتما با جملات صمیمی و دوستانه آغاز کنید.

یک کپشن نامرتبط می تواند بازخورد منفی برای پست منتشر شده به همراه داشته باشد. اگر در نوشتن متن برای پست ها، ایده یا حرفی را از جایی برگرفته اید حتما به پیج یا فرد مربوط اشاره کنید. این امر می تواند حسن نیت شما را برای کاربران نشان دهد و به راحتی اعتماد آنها را به دست آورد.

3- استفاده از هشتگ

استفاده از هشتگ های مربوط و مناسب بسیار مهم است. استفاده از هشتگ ها باید با در نظر گرفتن اصول خاصی دنبال شود، زیاده روی در این مورد می تواند نتیجه ی نامطلوبی به همراه داشته باشد.

افزودن هر گونه هشتگ غیرمرتبط به یک پست ممکن است بازخورد حاصل از پیج را از بین ببرد و صفحه ی اینستاگرام شما را به افراد غیر مرتبط معرفی کنید.

شادوبن شدن از اصلی ترین مشکلات استفاده از هشتگ های غیر مرتبط می باشد. از هشتگ هایی استفاده کنید که میزان و شانس شما را برای بازدید افزایش دهید.

در حال حاضر الگوریتم های جدید اینستاگرام بسیار سخت گیر شده اند. اگر چه در یک پست تا 30 هشتگ می توانید استفاده کنید ولی به کارگیری این همه هشتگ آیا زیبایی پست را از بین نخواهد برد؟ و یا واقعا کاربرد دارد؟

هشتگ چیست و قواعد هشتگ گذاری چگونه است

 

چک لیست ایجاد پست

4- استفاده از پست آلبومی

در صورتی که پست شما شامل چندین عکس است به منظور ایجاد ویوی بهتر هرگز آنها را جداگانه پست نکنید ما  توصیه می کنیم که بهترین راهکار برای استفاده از پست آلبومی است.

این کار، زیبایی پیج شما را افزایش می دهد و از ارائه ی عکس های شبیه هم در کل فضای پیج جلوگیری می کند. برای انتشار پست حتما سعی کنید صفحات اینستاگرام مشابه را چک کنید از این طریق می توانید ایده های خوبی را به منظور افزایش کیفیت محتوای ارائه شد در اینستاگرام به دست آورید.

مزیت این نوع پست این است که پس از هر بار ریفرش کردن صفحه اینستاگرام توسط کاربر، صفحه بعدی پست آلبومی به کاربر نشان داده می‌شود.

5- اطلاع رسانی

اطلاع رسانی برای انتشار پست نیز می تواند بازخورد خوبی را برای شما به همراه داشته باشد.

حتما برای انتشار پست های تان اطلاع رسانی کنید به ویژه اگر برای مدت طولانی هیچ پستی قرار نداده اید. این کار می تواند بسیار موثر باشد.

از دو روش می توانید برای اطلاع رسانی استفاده کنید:

  •  چند ساعت قبل از انتشار پست، استوری مربوط به آن را قرار داده و اعلام کنید در ساعت فلان پست جدید آپلود می شود
  • بعد از آپلود پست، بلافاصله استوری مربوط را قرار داده و لیست مربوط را درج کنید.

اطلاع رسانی در زمان انتشار پست از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا در بسیاری از مواقع کاربران فقط به استوری های یک پیج توجه دارند به همین دلیل فقط استوری های آن پیج را مشاهده می کنند. در این حالت آن ها به راحتی از پستهای شما مطلع شده و زمینه ی افزایش ویو پست ها فراهم می شود.

اطلاع رسانی انتشار پست

باید و نبایدهایی برای چک لیست اینستاگرام و چک لیست پست گذاشتن در اینستاگرام

توجه به چک لیست پست گذاشتن در اینستاگرام یکی از پارامترهای اصلی برای ورود به اکسپلور اینستاگرام ، افزایش اعتماد فالوورها، اصیل نشان دادن پیج شما و در نهایت محبوبیت شما در اینستاگرام است.

پستی که بدون در نظر گرفتن دستورالعمل های لازم منتشر می شود، نمی تواند در صفحات اینستاگرام ویو کافی به دست آورد .

آیا میدانید توجه به چک لیست پست گذاشتن در اینستاگرام تا چه اندازه ای می تواند در محبوبیت و رشد پیج خود مفید باشد؟ به عنوان مثال استفاده از هشتگ در جستجوی اینستاگرام توسط کاربران برای نشان دادن پیج شما به مخاطبین جدید بسیار موثر است.

بکارگیری هشتگ های مربوط همانطور که در بخش قبلی به آن پرداختیم می تواند میزان بازخورد پست منتشر شده را افزایش دهد. حتما نکات یاد شده در این بخش از مقاله چک لیست پست گذاشتن در اینستاگرام را جدی بگیرید.

ناگفته نماند اینستاگرام اقدامات جدی برای مقابله با پست های غیر مجاز در نظر دارد . همه ی مواردی که در این بخش ارائه شده مربوط به پست هایی بوده که از نظر اینستاگرام مورد تایید است.

در غیر این صورت انتشار یک تصویر یا ویدیوی غیر مجاز توسط اینستاگرام به طور خودکار حذف خواهد شد و حتی این امر می تواند سبب حذف شدن پیج شما نیز گردد.

4 کامنت برای “چک لیست گذاشتن پست اینستاگرام

  1. علیرضا says:

    با سلام و درود؛
    تشکر بابت محتوای خوب این مقاله، احتراما چک لیست یعنی فایل pdf که فعالیت‌هایی در اون نوشته شده باشه و امکان تیک زدن داشته باشه، این محتوا بیشتر مقاله هست تا چک لیست.
    موفق باشید.

    • لایک تایم says:

      سلام
      بسیار ممنونم بابت توجه و تذکر شما
      منظورم از چک لیست همان نکات و فعالیتهای مهم هستش
      این مقاله چون توسط گوگل ایندکس شده امکانش نیست که تیتر رو عوض کنیم
      با این حال سپاس از شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *