هایلایت یک خاصیت بسیار جذابی است که شما میتوانید استوریهای خودتان را ذخیره کنید تا افراد بیشتری آن را ببیند.
فرق استوری با هایلایت؟
استوری اینستاگرام فقط 24 ساعت دوام دارد! و بعد از اون شما باید از یک استوری دیگر استفاده کنید. اما هایلایت همیشگی است و کاربران هر زمان که خواستند میتوانند به آن سر بزنند و محتوای آن را مشاهده کنند. استوری و هایلایت اینستاگرام هر کدام مزایایی دارند که در این مقاله به مزایا و استفادههای هایلایت میپردازیم در ادامه چند مورد از مزایای هایلایت اینستاگرام را مطرح میکنیم.
1- معرفی محصول در هایلایت اینستاگرام
یکی از راههای خوب برای معرفی محصولات استفاده از هایلایت اینستاگرام است. پست گذاشتن زیاد باعث نارضایتی فالوورها میشود. فکر کنید که شما 100 کالا یا خدمات دارید و میخواهید آنها را به صورت پست به کاربران معرفی کنید. اگر بخواهید هر روز فقط 2 یا 3 کالا را به صورت پست معرفی کنید، وقتی به محصول 100 ام میرسید، که یا تمام شده و یا منسوخ شده است !! پس بهترین راه برای معرفی تمام کالاها استفاده از هایلایت اینستاگرام است.
2- اعتماد سازی در هایلایت اینستاگرام
در این روش شما میتوانید تمام قدردانیهای فالوورها، رسید پستی کالاهایی که برای کاربران ارسال کردهاید و … را استوری و سپس هایلایت کنید.
این روش خیلی کمک کننده است هم برای شما و هم برای کاربرانی که قصد خرید دارند. این کار باعث میشود که آنها اعتماد بیشتری به پیج شما داشته باشند.
3- ارزش قائل شدن برای کاربران و خریداران در هایلایت اینستاگرام
با قابلیت هایلایت میتوانید از خریداران تشکر کنید. این عمل باعث ایجاد یک حس ارتباطی خوب بین شما و خریدار میشود. البته میتوانید این کار را از طریق دایرکت هم انجام دهید و شخصا از آنها تشکر کنید.
4- ثبت نکات مهم در هایلایت اینستاگرام!
میتوانید موارد مهمی را که ممکن است کاربران زیاد از شما سوال میکنند را هایلایت کنید. به عنوان مثال شماره حساب هایی که کاربران باید پول خرید محصول را واریز کنند یا مراحل خرید محصول، یا راههای ارتباطی و … تمام این موارد رو میتوانید یک بار استوری و سپس هایلایت کنید تا مسئولیت هر بار توضیح دادن به کاربران از دوش شما برداشته شود.
5- ثبت نمونه کارها در هایلایت اینستاگرام
اگر نمونه کاری دارید یا قبلا کاری کردید و ازش عکس گرفتید، بهترین مکان برای نشان دادن آن هایلایت است میتوانید تمام نمونه کارهای خود را در هایلایت گذاشته تا علاوه بر اعتماد سازی، اعتبار پیج شما هم بالا برود. کاربران به شرکتهایی که قبلا پروژهای انجام ندادهاند زیاد اعتماد نمیکنند.
نکته مهم: اگر به عنوان مثال یک طراح وب هستید و تازه کار خود را شروع کردهاید، حتما لازم نیست که منتظر مشتری باشید تا نمونه کار ایجاد شود. یک طراح وب میتواند چند سایت برای نمونه طراحی کند و آنها را در هایلایت نمونه کار قرار دهد.
کلام آخر:
در نهایت استفاده درست از هایلایت میتواند روند صعودی پیج شما رو تا حد زیادی بالا ببرد. سعی کنید اگر هایلایت جدیدی درست میکنید، حتما به مخاطبتان خبر دهید یا اگر هایلایتی دیگر به درد کسب و کار شما نمیخورد، حتما آن را حذف کنید.