بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام

 نکاتی راجع به افزایش فالوور اینستاگرام:

  1.  تعداد محدودی از فالوورهای شما یا حداکثر ده درصد از آنها، قادر به مشاهده پست شما در یک ساعت اول انتشار خواهند بود.
  2.  اینستاگرام به بررسی تعامل فالوورها با پست شما در یک ساعت اول می پردازد. که در این زمینه آنچه که از اهمیت زیادی برخوردار است، تعداد کامنت، ویو، ریچ، ایمپرشن و لایک می باشد.
  3.  مقایسه پست جدید شما با پست هایی که در ساعت و روز مشابه منتشر شده و دارای هشتگ های مشابه است، توسط اینستاگرام صورت می گیرد.
  4.  هر چه در یک ساعت اول، میزان تعامل با پست شما در اینستاگرام بیشتر باشد و در مقایسه با پست های پیشین شما روند رشدی مشاهده شود، در آن صورت امکان مشاهده پست تان برای اشخاص بیشتری فراهم می گردد.
  5.  هر چقدر پست شما در اینستاگرام توسط افراد بیشتری مشاهده گردد، احتمال افزایش جذب فالوور وجود داشته و همین مسئله تأثیر زیادی در رونق کسب و کار شما خواهد داشت.

نکاتی که در بالا به آنها اشاره گردید، در رابطه با الگوریتم اینستاگرام بود. بنابراین، در صورتی که قصد نمایش پست خود را برای بیشتر فالوورهایمان داشته باشیم، بایستی با شناخت الگوریتم اینستاگرام، برنامه ریزی خوبی را جهت منتشر کردن استوری یا پست در این شبکه اجتماعی در پیش گیریم.

الگوریتم اینستاگرام

ما می خواهیم در این مقاله به موضوع اهمیت زمان انتشار پست بپردازیم و مثال هایی را در زمینه بازه های زمانی جهت فعالیت مشاغل مختلف در اینستاگرام بازگو کنیم.

سؤالی که ممکن است در این زمینه به ذهن شما خطور کند این است که چه ساعتی اقدام به انتشار پست کنم؟ آیا برای کلیه پیج ها، بهترین زمان جهت پست گذاشتن یکسان است؟

برای اینکه به پاسخ این پرسش دست یابید، تا انتهای این مقاله ما را همراهی نمایید. در ادامه به بررسی چندین فاکتور مهم و مؤثر در این رابطه خواهیم پرداخت تا از ساعت دقیقی که بایستی به انتشار پست در اینستاگرام بپردازید، مطلع شوید.

به عنوان مثال، اقدام به انتشار پست ها در روز و ساعت مشخصی در هفته با در نظر گرفتن ماهیت آن پست نمایید. در صورتی که قصد منتشر کردن تصویر یک میز غذا را دارید، به انتشار آن در وقت شام یا ناهار بپردازید تا قادر به دریافت واکنش مناسبی از سوی مخاطبان خود باشید.

یا اینکه نباید اقدام به انتشار تصویر برفی یا بارانی در یک روز آفتابی نمایید.

شما بایستی آگاهی لازم در این زمینه که محتوای پیج تان برای چه قشر و سن و سالی مناسب و جذاب است، و آنها در چه زمان هایی در روز وارد اینستاگرام می شوند، داشته باشید. در ادامه به ارائه نکاتی در رابطه با افزایش فالوور اینستاگرام خواهیم پرداخت.

• شناخت فالوورهای اینستاگرام خود راهی جهت افزایش فالوور اینستاگرام

از فالوورهای اینستاگرام خود شناخت خوبی داشته باشید یعنی اینکه از زمان هایی که آنها به چک کردن اینستاگرام خود می پردازند، مطلع باشید. لازم به ذکر است که این شناخت به شغل فالوور و زمان آزاد وی بستگی دارد.

به عنوان مثال، اگر بیشتر فالوورهای کسب و کاری خانم های خانه دار باشند، از آنجا که از زمان آزاد بیشتری در مقایسه با سایر افراد برخوردارند، این کسب و کار جهت انتشار پست دارای فرصت بیشتری خواهد بود.

در حالی که اگر بیشتر فالوورهای یک کسب و کار افراد شاغل باشند، انتشار پست بهتر است پس از ساعت کاری صورت گیرد. از این رو می توان گفت تعیین زمان گذاشتن پست تا حدود زیادی به شناخت فالوورها بستگی دارد.

• تأثیر محتوای پیج اینستاگرام بر زمان انتشار آن

شما قادر به تشخیص اینکه ترجیح فالوورهای شما چه نوع محتوا و در چه زمانی است با توجه به نوع پست ها و کسب و کارتان خواهید بود.

به عنوان مثال، در صورت بازگشت فالوور شما به خانه در عصر یک روز که خسته نیز به نظر می رسد، به احتمال زیاد علاقه ای به تماشای یک ویدیوی آموزشی از خود نشان نخواهد داد.

• انتشار پست در زمان های مختلف

شما می توانید اقدام به گذاشتن پست در روزها و زمان های مختلف بسته به تعامل با فالوورهای خود نمایید و به امتحان کردن شرایط مختلف بپردازید. معمولا آزمون و خطا موجب رسیدن به نتیجه دلخواه می گردد. شما می توانید از فالوورهای خود بپرسید که بیشتر چه زمان هایی به چک کردن اینستاگرام خود می ‌پردازند. حتی می توانید از آنها نظرسنجی کنید.

انتشار پست در زمان های مختلف که به افزایش فالوور اینستاگرام کمک شایانی می کند

در واقع تحقیقات بسیاری در رابطه با زمان مناسب برای پست گذاشتن در اینستاگرام به عمل آمده است که در ادامه به نتیجه بعضی از این تحقیقات اشاره می نماییم که به شما جهت انتشار پست ها در زمان مناسب و افزایش فالوور اینستاگرام کمک شایانی می کند.

پست گذاشتن بین ساعت 7 تا 9 صبح

همانطور که می ‌دانید، در این بازه زمانی افراد تازه از خواب بیدار می شوند و تعدادی از آنها در این زمان اینستاگرام خود را چک می نمایند.

ولی احتمال دارد که فالوورهای کمی این کار را انجام دهند و شما به بازدهی دلخواه خود نرسید. به طور کلی کاربرانی که شاغل و یا دانشجو هستند، معمولا قبل از رفتن به دانشگاه یا سرکار پست های اینستاگرام خود را چک می کنند. از این رو، انتشار پست در این بازه زمانی مناسب است.

پست گذاشتن در بازه زمانی 11 تا 2 ظهر

در این بازه زمانی فالوورها در حال استراحت و ناهار خوردن هستند که به احتمال زیاد به اینستاگرام خود سر می ‌زنند و پست شما را مشاهده می کنند.

در صورتی که شما در زمینه غذا و رستوران فعالیت دارید، توصیه می‌ کنیم در این ساعات پست خود را به اشتراک بگذارید. زیرا وقت استراحت کارمندان در شرکت‌ ها است.

در این بین، اکثر افراد به دلیل گرسنگی به دیدن عکس های جذاب غذای رستوران می پردازند که باعث بازدید بیشتر پست شما می گردد. یادتان باشد که در این زمان فالوورها ممکن است فیلم نبینند. پس بهتر است عکس پست کنید نه فیلم.

پست گذاشتن در بازه زمانی 5 تا 7 بعد از ظهر

در حقیقت بین این ساعات، میزان مشارکت کاربران در اینستاگرام بیشتر می باشد. زیرا اصولاً این بازه زمانی بعد از ساعت کار یا دانشگاه است که افراد خسته هستند و در تایم استراحت به سراغ اینستاگرام می ‌روند. بر این اساس، در این بازه زمانی می توان پست گذاشت.

پست گذاشتن در بازه زمانی 9 تا 1 شب

باید بدانید که بهترین و موثر ترین زمان جهت گذاشتن پست که نقش به سزایی در افزایش فالوور اینستاگرام دارد، بین ساعت 9 تا 1 شب است که مخاطبان در حال استراحت می باشند و همین سبب می ‌شود که پست شما بیشتر دیده شود.

بهتر است برای انتشار ویدیو های آموزشی، این بازه زمانی را انتخاب نمایید. از آنجایی که در این زمان افراد از سر کار به خانه بر می ‌گردند و ذهن آنها خسته است، لذا زمان مناسبی برای پست های سرگرم کننده می باشد.

از طرفی، بعد از شام و هنگام خواب، حتما سری به اینستاگرام خود می زنند. پس اگر در این زمان پست بگذارید، به احتمال زیاد می بینند و اگر هم اینستاگرام را چک نکنند، صبح بعد از بیدار شدن پست شما را مشاهده خواهند کرد.

در آخر باید بگوییم که بازه های زمانی بیان شده برای افزایش فالوور اینستاگرام در بالا به صورت کلی مورد استفاده قرار می گیرد. ولی برای کسب و کارهای مختلف باید با توجه به نوع فعالیت و فالورهای پیج اینستاگرام، بهترین زمان را جهت انتشار پست تعیین نمود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *