راههای جذب فالوور

شاید اصلی‌ترین سوالی که ذهن هر فردی که تازه پیج اینستاگرام ساخته است، این باشد که چطور فالوور جذب کنیم؟ چند مورد خیلی مهم را در پایین برای شما آورده‌ایم، اما یادتان باشد که تمام موارد زیر منوط به پیوستگی کار شما دارد.

1- محتوای مفید

اولین و مهم‌ترین اصل برای جذب فالوور داشتن محتوای مفید و کاربردی است. منظور از کاربردی این است که به درد کاربر بخورد! و بتواند با آن ارتباط برقرار کند. بعضی مواقع محتوای کاربردی می‌تواند سرگرم کننده باشد و بعضی مواقع می‌تواند آموزنده باشد. پس اولین قدم پیدا کردن و ساختن محتوای مفید و کاربردی برای جذب فالوور است.

پیدا کردن موضوع برای تولید محتوا

محتوای مفید اینستاگرام

2- محتوای چشم نواز

بعد از درست کردن محتوا نوبت به ظاهر و جذابیت محتوا می‌رسد. ممکن است محتوای شما مفید و کاربردی باشد اما جذاب و ظاهر خوبی نداشته باشد. این کار به سرعت کاربر را خسته می‌کند و باعث ریزش فالوور می‌شود. پس حتما زمانی برای ظاهر محتوا اختصاص دهید. برای این کار می‌توانید از فتوشاپ استفاده کنید.

چگونه یک پست جذاب در اینستاگرام بسازیم

محتوای اینستاگرام

3- استمرار و پشتکار

همین الان یک سر به قسمت «دنبال شونده‌‌»های پیج اینستاگرام خود بزنید! مطمئن هستم پیج‌هایی را می ببینید که حتی شما یادتان نمی اید که چه زمانی آن پیج را فالو کرده‌اید و مدت زیادی است که فعالیت ندارد. حتی اصلا از وجود این پیج‌ها در قسمت «دنبال شونده‌ »های صفحه خود اطلاع نداشتید.

موضوع همین است! شما باید خودتان را به فالوورها نشان دهید، باید بدانند که شما هستید.

نکته مهم: منظور از استمرار و پشتکار این نیست که در روز بیش از ده تا پست بگذارید تا فالوورها شما را از یاد نبرند!! مناسب‌ترین تعداد معمولا بین 2 یا 3 پست در روز است. حتی اگر چند روز نتوانستید پست بگذارید، می توانید از لایو و استوری کمک بگیرید تا کاربران بدانند که با یک پیج به اصطلاح مرده طرف نیستند.

محتوای اینستاگرام

4- دوستی با فالوورها

دوستی و تعامل با کاربران یک نکته مهم در جذب فالوور است. شما باید بدانید که کاربران از پست‌های شما راضی هستند، یا خیر یا محتوایی که تولید می‌کنید برای آنها مفید است!؟ برای این موارد شما می‌توانید از نظرسنجی استفاده کنید یا هر هفته یک پست را برای نظرسنجی در نظر بگیرید. برای تشویق کردن کاربران به شرکت در نظرسنجی می‌توانید جایزه در نظر بگیرید و به بهترین نظرات جایزه دهید.

معجزه تعامل با فالوور

ساختن محتوا

5- پشتیبانی 24 ساعته!

تا حالا شده که زیر یک پست یک سوال مطرح کنید و منتظر جواب بمانید، اما دریغ از یک استیکر!

شما همیشه باید به گوش باشید، کاربران باید بدانند که شما به تک تک آنها اهمیت می‌دهید. اگر کامنتی گذاشته شد یا دایرکت آمد به سرعت پاسخگو باشید. وقتی کاربر بداند در این پیج سوالش بی جواب نمی‌ماند حتما وفادار خواهد بود.

جذب فالوور

6- ایجاد خودباوری

می‌رسیم به اصلی ترین مورد که خود باوری است.

اگر شما تمام موارد بالا را برای جذب فالوور انجام دهید اما به خود باور نداشته باشید مطمئن باشید که بعد از مدتی خسته میشوید و دست از کار می‌کشید. جذب فالوور و مهم‌تر از آن نگه داشتن فالوور نیاز به صبر و پشتکار و خود باوری دارد. پس قبل از شروع کار روی ذهن خودتان کار کنید و مطمئن باشید که با پشتکار و خود باوری میتوانید انجامش دهید!

جذب فالوور واقعی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *