نحوه‌ی جمع کردن فالوور در اینستاگرام

وقتی صحبت از اینستاگرام می‌شود، همه یاد درآمدهای کلان حاصل از آن می‌افتند. ولی اساسی‌ترین نکته این است که چگونه به جمع آوری فالوور بپردازیم؟ اساسی‌ترین نکته در جذب و افزایش فالوورها، جذاب و حرفه‌ای بودن محتوای پیج است. بنابراین، به کوچکترین جزییات، همچون نمای کلی پست‌ها و هایلایت‌های استوری پیج و بیوی جالب و خاص توجه داشته باشید.

نحوه‌ی جمع کردن فالوور

کاربردی‌ترین روش‌های جذب فالوور در اینستاگرام چیست؟ در این مقاله به بررسی تجارب چندین پیج اینستاگرامی می‌پردازیم که در مدتی کوتاه توانسته‌اند فالوورهای زیادی را جذب کنند.

وقتی صحبت از اینستاگرام می‌شود، همه یاد درآمدهای کلان حاصل از آن می‌افتند. ولی اساسی‌ترین نکته این است که چگونه به جمع آوری فالوور بپردازیم؟

اگر دغدغه‌ی چگونگی افزایش تعداد فالوور‌هایتان را دارید، باید بگوییم که این مقاله کاملا مناسب شماست. همراه ما بمانید تا با هم این گام‌ها را مرور کرده و سپس، به پیاده سازی آن‌ها پرداخته و از نتیجه‌ی شگفت انگیز آن، لذت برده و کسب درآمد کنید.

اساسی‌ترین نکته در جذب و افزایش فالوورها، جذاب و حرفه‌ای بودن محتوای پیج است. بنابراین، به کوچکترین جزییات، همچون نمای کلی پست‌ها و هایلایت‌های استوری پیج و بیوی جالب و خاص توجه داشته باشید.

اهمیت حرفه‌ای بودن تم یا پیش زمینه‌ی پست‌های اینستاگرام

اگر ایده‌ای در این زمینه ندارید، تعدادی از پیج‌های اینستاگرامی مشهور و حرفه‌ای را که موفق عمل کرده‌اند، بررسی کنید. خواهید دید که تمامی آن پیج‌ها، پست‌های خود را با فرمت و رنگ یکدست و خاص تهیه و پست کرده‌اند.

به عنوان مثال، یکی از پیج‌هایی که تم بسیار جذابی دارد، پیج کامبیز است که با مشاهده‌ی صفحه‌ی اصلی پیج و دیدن پست‌ها، متوجه نوآوری و توازن رنگ مناسب در میان پست‌های این پیج می‌شوید.

بنابراین، اگر شما نیز تمایل به حرفه‌ای کردن تم پیج خود دارید، به سایت‌هایی از جمله Pinterest, coolors.co, colourlivers.com, colorhunt.co سر زده و از میان پالت‌های رنگی که در این سایت‌ها ارائه شده است، هارمونی رنگ مورد علاقه‌ی خود را پیدا کرده و در پست‌های پیج خود اپلای کنید.

چگونه یک پست جذاب در اینستاگرام بسازیم

 

تم حرفه ایی برای پست اینستاگرام

منظم قرار دادن استوری‌های هایلایت شده در پیج

حتما شما هم با پیجی مواجه شده‌اید که استوری‌های آن، کاور یا عنوان مناسبی نداشته و برای پیدا کردن مطلب مورد نظرتان مجبور به صرف وقت خود، برای آن شده‌اید.

آیا شما چنین پیجی را که در آن نظم و ریتم مناسبی وجود ندارد را فالو می‌کنید؟ به همین دلیل، حتما برای هایلایت استوری‌های خود، آن‌ها را به صورت منظم و طبقه بندی شده قرار داده و کاورهای ست شده و جذابی را روی آن‌ها بگذارید که دل کاربران را ببرند. در این مورد، هایلایت استوری‌های پیج کاله شرایط لازم را دارد که می‌توانید با مشاهده‌ی آن برای پیج خود ایده بگیرید.

هایلایت اینستاگرام

داشتن یک بیوی خاص

بیو، معرف پیج است و هر کاربر قبل از فالو کردن پیج، بیو را چک می‌کند تا با محتوا و عملکرد پیج‌ آشنا شود. بنابراین، از لغات جذاب برای معرفی پیج خود استفاده کنید تا کاربر ترغیب به فالو کردن شما شود. از دیگر مسائلی که در بیو باید نوشت، می‌توان به نوع فعالیت پیج، آدرس و تلفن محل کار یا فروشگاه، لینک‌های لازم برای برقراری ارتباط، همچون لینک سایت، ایمیل، آیدی تلگرام و هشتگ‌های کاربردی اشاره کرد.

شایان ذکر است که با استفاده از هشتگ، پیج شما بهتر در موتور جستجوی اینستاگرام خود را نشان داده و می‌تواند جز پیج‌های معرفی شده‌ در ابتدای صفحه باشد. که در نتیجه‌ی آن، افراد شما را بهتر پیدا کرده و ممکن است تبدیل به فالوور شما شوند.

به عنوان مثال، پیج دوریان در این زمینه موفق عمل کرده و علاوه بر آن، با قرار دادن نمونه کارهای بیشتر در تلگرام، باعث ایجاد حس اعتماد در مخاطب شده است.

بیو اینستاگرام

عکاسی به صورت حرفه‌ای

دیگر نیازی به هزینه‌ی گزاف برای عکس برداری از محصولات نیست؛ چرا که ما راه آن را به شما می‌آموزیم. فقط کافیست که با کمک یک کارتن یا مقوا، بک گراند یا پیش زمینه‌ای ثابت و ساده ایجاد کنید. همچنین، ترجیحا در طول روز که نور بیشتر است و در فضای باز یا بزرگتر، اقدام به عکاسی کنید. البته، در صورتی که مجبور به عکاسی در شرایطی غیر از مواردی که ذکر کردیم شدید، از چراغ مطالعه برای افزودن نور لازم و مورد نیاز عکاسی، استفاده کنید.

همچنین، از ادیت کردن زیادی عکس‌ها خودداری کنید. زیرا پس از ادیت، معمولا رنگ محصولات با رنگ اصلی‌شان فرق کرده و اعتراض و عدم رضایت مشتری را در بردارد. بنابراین، به جای ادیت از مواردی که در بالا ذکر کردیم استفاده کنید تا عکس‌هایی حرفه‌ای برای پیج خود پست کرده و ظاهر پیج‌تان را حرفه‌ای و خاص کنید.

عکاسی در اینستاگرام

شرح مزیت‌های خرید از پیج شما، در مقایسه با دیگر پیج‌ها

همانطور که می‌دانید، پیج‌های بسیاری در اینستاگرام وجود دارند که محصولی همچون محصول شما را عرضه می‌کنند. سوالی که پیش می‌آید این است که در بین هزاران پیج اینستاگرامی، چرا کاربران باید پیج شما را انتخاب کرده و فالو کنند؟

در چنین مواقعی، خود را جای این کاربران گذاشته و به این فکر کنید که آیا پیج شما ارزش فالو کردن دارد؟ اصلا فرض کنیم که هزاران فالوور فعال خریداری کرده‌اید، آیا تضمینی است که این افراد پیج شما را آنفالو نکنند؟ بنابراین، اگر محتوای یونیک و خاصی تولید نکنید یا حرف تازه‌ای برای گفتن نداشته باشید، قادر به ترغیب کاربران به فالو کردن پیج‌تان نخواهید بود.

از جمله عواملی که در ترغیب کاربران به فالو کردن پیجی در اینستاگرام مهم هستند، می‌توان به عواملی همچون گذاشتن قیمت مناسب روی کالاها، بالا بودن کیفیت محصولات، حرفه‌ای عمل کردن در زمینه‌ی امور مشتریان، نوآوری در تولید، تولید محتوای حرفه‌ای و … اشاره کرد.

به عنوان مثال، پیج استرابری پروداکتس در این زمینه موفق عمل کرده است. این پیج، علیرغم اینکه هزاران پیج نمدی دیگر در اینستاگرام وجود دارد، در جذب و حفظ مخاطبان خود بسیار حرفه‌ای عمل کرده است.

فروشگاه اینترنتی

با صفر فالوور شروع نکنید

پیج‌هایی که فالوور ندارند یا نهایتا چند صد فالوور دارند، معمولا نمی‌توانند اعتماد مخاطب را به دست آورده و فروش بالایی داشته باشند.

این امکان وجود دارد که با گوگل کردن یا تصمیم به خرید فالوور، سعی در جلب اعتماد مخاطب و افزایش فروش داشته‌اید. ولی باید بگوییم که خرید و افزایش فالوور نیز قوانین خاص خود را دارد.

هنگامی که تصمیم به خرید فالوور می‌گیرید، باید اینکار را از طریق یک سایت معتبر انجام دهید؛ زیرا در صورت عدم خرید فالوور واقعی، ریزش زیاد فالوورها اتفاق افتاده یا اینکه تعداد متناقض فالوورها با لایک و کامنت‌های هر پست، مخاطب را از پیج شما فراری داده و اثرات مخرب‌تری از جمله بی اعتمادی افراد به کسب و کار‌تان، را روی پیج شما می‌گذارند.

بنابراین، از سایت‌هایی فالوور خریداری کنید که ریزش فالوورهای افزوده‌ی آن سایت در پیج شما بسیار کم باشد و فالوورها فعال بوده، پروفایل، پست و آیدی درستی داشته باشند و هر روز، دقایق یا ساعاتی را آنلاین شده و به سپری کردن وقت خود در اینستاگرام بپردازند.

در این صورت، اینستاگرام این فالوورها را فیک نشناخته و پیج‌شان را مسدود نمی‌کند و در نتیجه، ریزشی برای فالوور‌های پیج شما اتفاق نمی‌افتد. و مخاطبان اعتماد کرده و از شما خرید می‌کنند؛ زیرا کسی نمی‌تواند تشخیص دهد که آیا فالوورها فیک هستند یا خیر. به عنوان مثال، بعضی از برندهای معتبر ایرانی از همین طریق، تعداد فالوورهای خود را بالا برده‌اند و در عین حال، کسی نمی‌تواند این موضوع را تشخیص دهد.

نحوه‌ی جمع کردن فالوور در اینستاگرام

خرید فالوور

با فالوورهای خود تعامل سازنده برقرار کنید

تا اینجا، به بررسی چگونگی جمع کردن فالوور پرداختیم؛ زین پس، راه‌های مختلف برای افزایش فالوور را مورد بحث قرار می‌دهیم.

برای بالا بردن اینگیجمنت پیج خود، می‌بایست از کپشن‌های داستان گونه و دوستانه استفاده کنید تا بتوانید بین خود و فالوور‌هایتان حس صمیمیت ایجاد کنید.
همچنین، هر چه تعداد کامنت‌های یک پست بیشتر باشد، اینگیجمنت پیج بالاتر می‌رود. بنابراین، کپشن‌هایی بنویسید که نظر فالوورها را بخواهد یا مواردی شبیه این، تا آن‌ها را ترغیب به گذاشتن کامنت کنید.

نکته‌ای که نباید از آن غافل شوید این است که شما نیز حتما به کامنت‌ها، به صورت مودبانه و صمیمی، جواب دهید و این ارتباط سازنده را حفظ کنید. همچنین، از پاسخ گویی به دایرکت‌ها نیز غافل نشوید.

معجزه تعامل با فالوور

تعامل با کاربران اینستاگرام

پیج خود را خصوصی نکنید

در صورتی که تمایل به جذب فالوورهای زیاد دارید، حتما پیج خود را در حالت عمومی قرار داده و قفل نکنید. زیرا اگر پیج قفل باشد، احتمال آن زیاد است که پیج‌تان در قسمت جستجو به دیگران نشان داده نشود و … . همچنین، بسته بودن پیج را می‌توان به یک فروشگاه در بدترین جای یک بازار شلوغ تشبیه کرد که کسی آن را نمی‌شناسد و از آن‌جا خرید نمی‌کند.

پیج باز (Public) بهتر است یا پیج بسته(Private)

اعتماد، یکی از اصلی‌ترین عوامل فروش در فضای مجازی

جلب اعتماد کاربران، کلید فالو شدن پیج شماست. پس، اگر در پیج خود کالایی را به فروش می‌رسانید، در جلب اعتماد کاربران، بسیار تلاش کنید.

به همین منظور، یکی از هایلایت‌های استوری خود را مختص رضایت مشتری‌ها کرده و همچنین، در صورت امکان، کد مرسوله‌های پستی مشتریان را نیز استوری کنید.

همانطور که در بالا گفتیم، به کامنت‌ها و دایرکت‌ها نیز پاسخ دهید تا کاربران متوجه واقعی بودن پیج شما شوند. در صورتی که امکان ارتباط از طریق دیگر شبکه‌های اجتماعی را دارید، آن‌ها را نیز در اختیار فالوور‌هایتان قرار دهید.

یکی دیگر از راه‌های ثابت کردن اینکه پیج شما فیک نیست این است که به صورت مداوم استوری بگذارید تا فالوورها را از حضور خود آگاه کنید. پیج‌های فیک، یا استوری نمی‌گذارند یا خیلی کم این اتفاق در آن‌ها رخ می‌دهد.

چگونه یک پیج قابل اعتماد در اینستاگرام بسازیم

 

اعتماد در اینستاگرام

استفاده‌ی درست و اصولی از هشتگ‌ها

یکی دیگر از راه‌های چگونگی جذب فالوور، استفاده‌ی درست و اصولی از هشتگ گذاری است. زیرا هشتگ‌ها به ما کمک می‌کنند که در قسمت سرچ و اکسپلورر اینستاگرام دیده شویم.

البته، استفاده‌ی زیاد و بی رویه از هشتگ نیز خوب نبوده و نهایتا باید از 8 هشتگ استفاده کنید. ولی از چه نوع هشتگ‌هایی باید بهره ببریم؟

در صورت امکان، از هشتگ‌هایی که بیشتر نوشته شده، استفاده نکنید. زیرا قسمت سرچ اینستاگرام، تعداد زیادی پست را در آن زمینه به کاربر نشان می‌دهد که احتمال دارد پست شما اصلا دیده نشود. بنابراین، به جای آن، از هشتگ‌هایی استفاده کنید که کمتر نوشته و استفاده شده‌اند و طولانی‌تر هستند؛ زیرا معمولا این هشتگ‌ها هدفمندتر عمل کرده و باعث دیده شدن پیج شما توسط افراد بسیاری می‌شوند. به عنوان مثال، اگر پیج خیاطی دارید، به جای استفاده از هشتگ #خیاطی از #خیاطی-آسان استفاده کنید.

اگر به دنبال راهی هستید که هشتگ‌هایی که استفاده نشده‌اند را پیدا کنید، وارد اینستاگرام شده و در قسمت سرچ آن، هشتگ مورد نظر خود را وارد کنید. اگر تعداد اعداد زیر آن زیاد بود، از آن هشتگ استفاده نکنید و به همین روند تا ادامه دهید تا بهترین و کاربردی‌ترین هشتگ‌ها را برای پیج‌تان بیابید.

هشتگ چیست و قواعد هشتگ گذاری چگونه است

 

استفاده از هشتگ

کدام مهم‌تر است؟ لایک یا کامنت؟

اگر پستی به اکسپلورر برود، فالوورهای بیشتری را جذب خواهد کرد. ولی چگونه می‌توان در اکسپلورر قرار گرفت؟

به صورت کلی، نمی‌توان از الگوریتم اینستاگرام قاطعانه صحبت کرد ولی اخیرا متوجه شده‌اند که تعداد کامنت‌های یک پست، باعث حضور در اکسپلورر می‌شود نه تعداد لایک‌ها. بنابراین، فالوورهای خود را تشویق به گذاشتن کامنت کنید. اما چگونه می‌توان اینکار را انجام داد؟

در کپشن، از فالوورهای خود تقاضا کنید تا کامنت بگذارند. زیرا اگر همین کار، در ساعات اولیه‌ای که پست منتشر می‌شود رخ دهد، باعث ورود شما به اکسپلورر می‌شود؛ چرا که اینستاگرام پست شما را با ارزش تلقی کرده است.

لایک و کامنت

تبادل استوری یا پست با پیجی دیگر

پیج‌هایی را که محتوایی نزدیک به محتوای شما دارند را پیدا کرده و از آن‌ها بخواهید تا با هم تبادل انجام دهید. بدین صورت که در زمانی خاص، هر دو پیج، استوری یا پستی در مورد پیج دیگر منتشر کرده و به فالوور‌هایشان معرفی کنند.

البته، باید به دو مورد توجه کنید:

1. با پیجی تبادل داشته باشید که فالوورهایش مخاطب هدف شما باشند. به عنوان مثال، اگر پیج آشپزی دارید، بهتر است تا با پیج‌های هنری، زنانه و … تبادل داشته باشید.

2. به دنبال پیج‌هایی باشید که تقریبا تعداد فالوورهای یکسانی با شما داشته باشند زیرا پیج‌هایی که فالوورهای زیاد دارند با آنان که فالووری ندارند، تبادل پیج انجام نمی‌دهند.

تبادل در اینستاگرام

هزینه کردن برای افزایش فالوور

هر از گاهی، برای افزایش تعداد فالوورهای خود، مسابقه‌ای برگزار کرده و به برنده هدیه دهید. فقط توجه داشته باشید که مسابقه را به گونه‌ای برگزار کنید که به هدف خود، یعنی افزایش فالوورها برسید.

در این زمینه، می‌توان از مسابقه‌هایی همچون بازدید از استوری، تگ کردن افراد در قسمت کامنت‌ها و منشن شدن پیج شما توسط فالوورها در استوری‌هایشان استفاده کرد. البته، شرایط مسابقه را سخت نکنید تا فالوورها تمایل به شرکت در مسابقه را داشته باشند.

هدیه دادن به دیگران

یکی دیگر از راه‌های شناساندن پیج‌ به دیگران و افزایش فالوور، دادن هدیه‌هایی به اینفلوئنسرها یا افراد محبوبی است که فالوورهای زیادی دارند. فقط توجه داشته باشید که به کسانی هدیه دهید که فالوور‌هایشان مخاطب هدف شما باشند و همچنین، هدیه مناسب آن افراد باشد.

این روزها، این روش، بسیار کاربردی و محبوب شده است. زیرا افرادی که هدیه را دریافت می‌کنند، آن را در استوری یا پست پیج خود منتشر کرده و به معرفی آن می‌پردازند و به نوعی آن را برای شما تبلیغ می‌کنند.

هدیه دادن به فالوور

غفلت نکردن از کامنت گذاشتن در دیگر پیج‌ها

با کامنت گذاشتن در پیج‌های دیگری که عملکردی مشابه یا یکسان با پیج شما دارند، بهتر می‌توانید پیج خود را به دیگران معرفی کرده و فالوورهای بیشتری را جذب کنید.

لازم به ذکر است که برخی از پیج‌های معروف، گاهی اجازه‌ی تبلیغ در قسمت کامنت‌ها را به دیگران می‌دهند. پس، هوشیار باشید و در صورت بروز چنین موقعیتی، آن را دریابید و پیج خود را در کامنت به دیگران معرفی کنید.

تأثیر کامنت منفی در رشد پیج اینستاگرام

 

کامنت گذاشتن در پیج اینستاگرام

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *